29 June 2011

DIY sleutelhanger-kussentje

Een nieuwe DIY. Ik ben altijd mijn sleutel kwijt en wilde er daarom iets opvallends aanhangen zodat ik hem altijd kon vinden. maar het moest er natuurlijk wel leuk uitzien. Daarom heb ik dit kussentje gemaakt. heel makkelijk gedaan. Hoe? Het staat hieronder.


Wat heb je nodig?
  • Stof met een leuke print.
  • Stofschaar.
  • Gare in de kleur van de stof.
  • Bijpassend lintje.
  • naaimachine of naald en draad.
  • Vulling (Gekocht bij de Hema of uit een oude knuffel.)


Dit is mijn stof. Ik heb er eentje gekozen waar al hokjes opstaan zodat recht zou knippen. Als je gewoon een stof met print hebt kan je zelf bepalen hoe groot je hem wilt hebben.


Stap 1. Knip 2 vierkantjes uit de stof. Laat ongeveer 1cm stof eromheen voor het stikken zometeen.


Stap 2. Speld de stoffen met de goede kant naar binnen op elkaar en stik rondom. laat wel een klein gaatje open waar je het ometeen moet vullen. Als je geen naaimachine hebt doe je dit met de hand.




Stap 3. Vul het kussentje met de vulling en stik het met de hand dicht.


Stap 4. pak nu je lintje en stik het met de hand stevig aan het kussentje vast met een bijpassende kleur garen.


En dan ben je klaar! gaan jullie het ook doen?


1 comment:

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!