27 November 2011

Surpises




Ik weet bijna zeker dat de meeste van jullie alweer Hardcore surprises aan het maken zijn, of hopeloos op zoek naar een beetje origineel idee i.p.v. een hockeystick of make-up doosje. En het moet natuurlijk niet al te veel tijd kosten! Ik moet er dit jaar ook twee maken. Maar voor wie, dat zeg ik natuurlijk niet, want die mensen lezen mijn blog misschien ook :)

Maar ik kan jullie wel wat tips geven natuurlijk!

Wat maak je?

Hmm, je hebt iemand getrokken waarvan je niet zoveel denkt te weten.Maar schrijf eens op een briefje wat je allemaal van hem/haar weet. Waarschijnlijk veel meer dan je eerst dacht! Zelfs de meest kleine dingetjes helpen. Zoals een paar jaar geleden bij mij. Ik had een jongen getrokken en toen deed ik dat briefjes-ding, want ik wist niks. En toen herinnerde ik me ineens dat zijn vader altijd als grapje tegen mensen zij dat er een Yeti in hun achtertuin leefde (een supergroot sneeuwmonster). Die jongen schaamde zich dood voor zijn vader dat die dat altijd zei. dus wat maakte ik; Een Yeti!

Een paar ideetje voor als je echt niks weet, maar wat wel altijd goed is:


Koekhuisje <3


Allemaal Heliumballonen, met aanwijzingen eraan waar je het cadeautje kan vinden of met deeltjes van het gedicht en dan het cadeautje in één van de ballonnen.
(moet je wel een licht cadeautje hebben, anders daalt de ballon waar het cadeautje inzit.)


Het boek van Sinterklaas. Lekker standaard, maar je kan het natuurlijk zo origineel en creatief maken als je zelf wilt. Cadeautje binnenin het boek, een gat ik de bladzijden!



Hoe maak je het?


Papier maché Een ballon, behangerslijm en krantenstroken. Dan laten drogen en je hebt een hard rondje. Papier maché kan je ook gebruiken als je plakband hebt gebruikt maar je er niet meer overheen kan verven. Dan doe je er gewoon een paar stroken kranten overheen en je kan het verven!


Als je gen zin hebt om iets groots te verven, gebruik dan gekleurd crêpepapier en plakband. wikkel het allemaal om je surprise heen en klaar ben je!Ook nog een voordeel; het is superlastig open te krijgen :)


Surprises bij ons thuis


Wij vieren het thuis altijd met opa, oma en mijn tante. Mijn opa is kunstenaar en zij verheven het surprise maken ook altijd tot 'Kunst.' Hier zie je wat zij vorig jaar bijvoorbeeld maakten, echt supermooi allemaal!

Deze heeft mij tante gemaakt. Het is De kat met de Hoed.

Deze heeft mijn moeder gemaakt; Badeend! XD

Deze heeft mijn oma gemaakt, een hamster van de AH!

Deze heeft mijn opa voor mij gemaakt; Oscar! echt zo vet!

Deze leeuw heeft mijn broertje met hulp van mijn moeder gemaakt.

En dit poppetje van Lego StarWars heeft mijn vader voor mijn broertje gemaakt; echt heel mooi!

8 comments:

  1. Wauw, jullie hebben echt een creatieve familie! Liefs,
    http://est-fantastique.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Wat creatief allemaal!
    ik ga een sieradenpop maken voor iemand.
    x

    ReplyDelete
  3. Wow wat een awesome suprise's <3! Echt leuk =]! Jammer dat wij geen suprise's meer hebben op school =O! Ik had vroeger een zeilboot gemaakt voor iemand =P!

    xx Katy ^^!

    ReplyDelete
  4. Hahaha is that Oscar from Sesame Street? Love it..

    Love! ~Angel

    ReplyDelete
  5. haaa super cool, OSCAR! :D leuke suprises. xoxo

    ReplyDelete
  6. Wat een geweldige suprises!
    En een super leuke blog.
    Elkaar volgen?
    x'liefs
    http://blogitwithmarit.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Hoe hebben jullie die leuke badeend gemaakt?

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!