8 April 2012

DIY Eierwarmers


Een DIY, al een tijdje niet gedaan, maar uit mijn poll in de sidebar van mijn blog blijkt dat jullie dat graag meer willen zien. Willen jullie deze poll trouwens even beantwoorden, dan kan ik wat doen met de info.

Goed, eierwarmers. Past lekker in het paassfeertje, alhoewel ze je natuurlijk zo kan maken als je zelf wilt. Mijn broertjes bijvoorbeeld hebben monsters gemaakt: Vrolijk Pasen!



Wat heb je nodig?
  • Vilt in diverse kleuren
  • Textielstiften
  • Stofschaar
  • Liniaal
  • Naaimachine (Hoeft niet maar anders moet het met de hand, wat meer tijd kost)
Stap 1. Maak een ontwerpje van wat je wilt maken, als voorbeeld.

Stap 2. Leg twee stukjes vilt, in de kleur die jij wilt, op elkaar en knip een halve eivorm uit. Vanuit het midden 8,5 cm hoog en aan de onderkant ook 8,5 cm breed. Als je van jezelf weet dat je niet zo precies kan stikken, maar hem dan iets groter. En knip ook eventuele extra delen uit, zoals oren.




Stap 3. Versier de twee stukjes vilt los van elkaar, dat is handiger.

Stap 4. Stik nu de twee viltjes aan elkaar. Als je bijvoorbeeld oren hebt, stik die dan mee, tussen de twee viltstukjes in. Niet de onderkant dicht stikken natuurlijk, want dan past het ei er niet meer in!

En dan ben je klaar!

Gaan jullie deze DIY doen? En willen jullie vaker dit soort DIY's zien?

Liefs,

Charlotte


5 comments:

  1. die zijn superschattig! Ik moet ook weer een keer gaan naaien, t is veel te lang geleden...

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!