6 April 2012

Spijt de film!

Yeah!
Ik ben door de auditie's van Spijt gekomen! Voor degene die dit nog niet wisten; ik deed mee aan deze auditie. Er waren 3000 bij de castingdag, en en gingen er maar 150 door. Ik dacht echt niet dat ik erbij zou zijn, maar wel dus! Zo blij! Ik moet nu in mei pas weer voor de volgende auditieronde.

Het gaat om de verfilming van het boek Spijt! van Carry Slee. Ik had het boek al gelezen, het is een heel heftig boek, maar wel goed geschreven. Ik denk dat de meeste van jullie het boek ook wel eens hebben gelezen, zo niet; even een korte samenvatting, van internet;

"Jochem voelt zich niet erg gelukkig in de tweede klas. Hij is het mikpunt van getreiter. David doet er niet aan mee, maar hij durft er niks van te zeggen. De klassenleraar, die gymnastiek geeft, grijpt ook niet in., Hij heeft een hekel aan dikke Jochem. Jochem lijkt zich niets aan te trekken van de pesterijen, die elke dag erger worden. Als de klas weer eens dubbel ligt, lacht hij zelf mee.
Maar op een ochtend krijgen ze van de rector te horen dat Jochem na de klassenavond niet is thuisgekomen. David voelt zich schuldig. Waarom heeft hij zijn mond ook nooit opengedaan? Samen met een vriendin gaat hij Jochem zoeken om te zeggen dat het hem spijt. Dan vinden ze Jochems tas in het meer. Misschien is het al te laat..."


Op de auditiedag. Ik sta rechts, een beetje verlept op de foto, maar het gaat om het idee. Het meisje naast me is trouwens Emma, van haar blog http://liveitlikethis.blogspot.com/


Liefs,

Charlotte

5 comments:

  1. Wat leuk! gefeliciteerd en erg spannend zeg!
    Liefs

    ReplyDelete
  2. Ah wat suuuupervet zeg!
    Hoe ben je daarbij gekomen? (:
    Ben benieuwd hoe t verder gaat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Je kon je inschrijven via internet ;)
      Xx

      Delete
  3. Wat spannend zeg! Super. Heel veel succes.

    ReplyDelete
  4. Wat leuk! Gefeliciteerd en veel succes! Dit boek heeft vroeger veel indruk op mij gemaakt! Eigenlijk zoals alle Carry Slee boeken, maar deze in het bijzonder!

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!