16 July 2012

DIY T-shirt Print

Een nieuwe DIY, hoe je iets op je T-shirt print. Ik Denk dat haast iedereen het wel kent, ik kende het ook al lang. Ik had het alleen nog nooit gedaan omdat ik dacht dat het veel te ingewikkeld zou zijn. Nu ik vakantie heb, heb ik eindelijk eens tijd voor dit soort dingen. Ik had al een hele tijd geleden op mijn blog gepost (deze post) dat ik een collage had gemaakt en dat ik deze op een T-shirt zou gaan drukken. Zie hier het resultaat!


Het is heel simpel, je koopt het strijkpapier bij de Hema. In het pakketje zit een uitgebreide beschrijving van hoe het werkt. Als je gewoon goed de stappen volgt is het helemaal niet moeilijk.
Als je een afbeelding met tekst hebt moet je niet vergeten om deze in spiegelbeeld op het strijkpapier te printen. Je kan je afbeelding spiegelen met haast elk fotoprogramma, maar het kan ook gewoon met paint.

Hoe werkt het (korte stappen)

1.
 Kies een afbeelding en print hem op de goede kant van het strijkpapier.
2.
Knip de afbeelding uit als hij niet dezelfde vorm heeft als het papier.
3.
Leg een  T-shirt of iets anders waar je het op wilt printen op de strijkplank met het strijkpapier met de goede kant naar beneden en een laag bakpapier erbovenop.
4.
 Strijk iets meer dan een minuut over het bakpapier en daarna de randen nog extra goed.
5.
Haal het bakpapier eraf en laat het shirt afkoelen, verwijder dan het strijkpapier gelijkmatig.
6.
Leg het bakpapier weer op het T-shirt en strijk er nog even licht overheen, niet drukken.
7.
Verwijder het bakpapier gelijkmatig en je bent klaar!






Liefs,

Charlotte






15 comments:

  1. Superleuk! Ga ik zeker eens proberen! Liefs,xx

    ReplyDelete
  2. ziet er leuk uit!

    liefs, http://kimberleyanisa.blogspot.nl/

    ReplyDelete
  3. leuk! maar werkt dat ook met een laserprinter? of moet het persé met inkt ?

    ReplyDelete
  4. super cool! thanks for sharing!

    do you want to follow each other (on bloglovin' and gfc)? let me know!
    see you around!

    www.apossiblefantasy.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Ziet er echt leuk uit! Ga ik ook proberen!

    ReplyDelete
  6. Hoe leuk! Ik zal dat ook ooit eens proberen :)
    xoxo

    ReplyDelete
  7. heel erg leuk! Ik heb het zelf ook wel eens gedaan. :)

    ReplyDelete
  8. Wauw, het is super leuk geworden zeg :) x

    ReplyDelete
  9. Heel leuk. Ik maak ook wel eens shirts met transferpapier, maar ik draag ze eigenlijk weinig, best jammer.

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!