16 September 2012

Als Flamingo's Op Het Schoolplein Staan - Wendy Wunder



# Good Book
Cijfer; 9,5

Het tweede boek dat ik las, was ook de beste van allemaal. Het was zo geweldig geschreven, alles klopte. Het was enorm grappig en dan weer zielig. Ik had het boek al een keer in de boekhandel zien staan, maar wilde wachten tot het in de bibliotheek kwam. Zodra ik hem terugvond in de bieb, nam ik hem mee. De titel alleen al schreeuwt: 'Lees mij, lees mij!'. Dit is een korte beschrijving van het boek:
Cameron Cooper, een cynische 16-jarige met ongeneeslijke kanker, heeft van de doktoren te horen gekregen dat alleen een wonder haar nog kan redden. Onder het mom van 'baat het niet, dan schaadt het niet', sleept haar moeder de hele familie mee naar de andere kant van het land, naar Promise, een plaats die bekend staat om zijn mystieke, helende krachten. Maar Cam gelooft niet in de spirituele prietpraat van haar moeder en komt in opstand. Wonderen bestaan niet, dat weet ze zeker. Maar hoe meer tijd ze doorbrengt in Promise, hoe meer ze begint te geloven in dingen die ze eerder nooit geloofde.

Zoals ik al zei, een geweldig boek. Het beste dat ik in tijden heb gelezen, deze staat zeker op mijn lijstje met favoriete boeken. Cam, de hoofdpersoon, heeft enorme zelfspot en is heel nuchter. Ze gelooft niet in wonderen, maar langzaam begint ze te twijfelen. Het is heel goed geschreven omdat alles langzaam op zijn plek valt. Cam heeft een lijst met dingen die ze nog wil doen voor de sterft, haar bucketlist. Langzaam werkt ze het lijstje af en dat zorgt voor veel grappige momenten. De andere personages zijn ook allemaal op een andere manier geweldig. Echt een boek dat je gelezen moet hebben, om het lezen.
Liefs,

Charlotte


9 comments:

  1. Oke, deze ga ik lezen! ;) welk boek doe jij voor NL? xloveyouu

    ReplyDelete
  2. Leuk geschreven. <3
    Zullen we elkaar volgen?
    Xoxo

    ReplyDelete
  3. lijkt mee een leuk boek inderdaad! xoxo

    ReplyDelete
  4. Klinkt goed,
    als ik langs de bieb ga eventjes kijken of ie er is!
    &Aaaaaah ik zie dat ik bij je blogscroll sta, hoe gaaf is dat!
    Dank u dank u dank u!

    ReplyDelete
  5. Deze ga ik binnenkort halen bij de bieb! Als ik weer tijd heb hihi.

    Liefs, Romy

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!