2 September 2012

De Chaos - Rachel Ward

 
# Good Book
Cijfer; 8
Van de beloofde 6 beloofde boeken die ik zou gaan lezen en revieuwen heb ik er 4 en een half gelezen. Huh? een half? Yep, het boek Justin Case heb ik maar half gelezen, het ging gewoon te sloom en toen stopte ik ermee. Maar dat komt in een andere revieuw. Dit is het eerste boek dat ik las, ' DeChaos' van Rachel Ward. Deel twee van de 'Numbers' Trilogie.
Het eerste deel 'Deadline' vond ik helemaal geweldig. Dit boek gaat over Jem die als ze iemand aankijkt zijn sterfdatum ziet. Dan gebeurt er een ongeluk en Jem en haar vriend Spider zijn nog maar net op tijd gevlucht omdat Jem Zag dat iedereen dezelfde datum had. Maar dan worden ze verdacht het ongeluk te hebben veroorzaakt, omdat ze wegvluchtten. Ze moeten op de vlucht, want niemand zal Jem geloven. Hoe het afloopt moet je zelf maar lezen.
Deel twee gaat over Jems en Spiders' zoon Adam, die dezelfde gave heeft als zijn moeder. Dit staat er op de achterkant.
 
Net als zijn moeder ziet Adam in de ogen van de persoon die hij aankijkt de datum waarop die persoon zal sterven. Bij steeds meer mensen ziet Adam dezelfde dag en hij krijgt er beelden bij van brandende gebouwen en voelt een verstikkende pijn.

Op school ontmoet hij Sarah die schrikt van zijn verschijning. Hij is de jongen met het verbrande gezicht uit haar steeds terugkerende nachtmerrie. Ze ontwijkt hem echter tot ze zich realiseert dat Adam en zij misschien iets kunnen doen tegen het naderende onheil. Maar wat staat hen eigenlijk te wachten?

Ik vond het een erg spannend boek. Bij vervolgdelen heb ik altijd de neiging de boeken te vergelijken met de andere delen. Ik vind deel 1 toch net wat beter dan deel 2. Maar dat neemt niet weg wat een geweldig boek het is. Het wordt heel spannend opgebouwd en omdat je het verhaal vanuit twee kanten leest, die van Adam en van Sara, is het ook fijn afwisselend. Je komt langzamerhand steeds meer te weten over Adam en Sara. Aan het begin ergerde ik me wel een beetje aan Adam want hij is erg gesloten en negatief. Ook de vluchtende Sara vond ik aan het begin niet een erg leuk personage. Verder in het boek kom je te weten waarom ze zo zijn en vanaf dat moment kon ik niet meer stoppen met lezen. Het einde is echt ongelooflijk spannend en er gebeurd iets wat ik niet had verwacht, erg goed geschreven dus! Een echte aanrader.
 
Liefs,

Charlotte

3 comments:

  1. Hi Meid,


    Gaaf review ik zal het boek gelijk opzoeken op bol.com !

    Ik kwam toevallig op je blog en ben direct verslaafd dus moet ik je wel achtervolgen ;)

    p.s Wil jij ook een Snake Wrap Earring winnen ? Doe dan mee mijn met giveaway :)
    Kom gerust een langs :)

    Liefs,

    Janice

    the-fashion-milkshake.blogspot.nl


    ReplyDelete
  2. Oooh, ik wist helemaal niet dat er een tweede deel kwam! Het eerste was echt sterk inderdaad, ga dit meteen opzoeken! Bedankt voor de review!

    XO, Imke

    ReplyDelete
  3. Oooh, ik wist helemaal niet dat er een tweede deel kwam! Deel 1 was inderdaad echt sterk! Ga dit boek meteen opzoeken.

    XO, Imke

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!