11 November 2012

Dip Dye


Vrijdagavond had ik het schoolfeest van de onderbouw. Uit de derde ging helaas bijna niemand want ze hadden allemaal gene zin. Omdat ik maatje ben (een soort mentor) van een brugklas, moest ik er verplicht heen. Ik ging met Tess, met wie ik ook maatje ben. Het feest had zoals altijd een thema, dit keer moest iedereen verkleed komen als iets met een A. Na een tijdje brainstormen (A&F model, Aladin, Alice in Wonderland, Amy Winehouse) kwamen we op het idee om als alians te gaan. We deden onze meest kleurrijke kleding aan en hadden haarbanden in met voelsprieten erop. Om het af te maken wilden we ons haar gaan dipdyen. We waren eerst van plan het met krijt te doen maar dat vonden we te veel gedoe. Dus deden we het met roze haarspray van de feestwinkel. de foto's heb ik allemaal de volgende ochtend gemaakt, dus let niet op mijn 'ik ben net wakker face'. 

De roze spuitbus pakte erg rood uit, wat we juist wel gaaf vonden. Tess wilde alleen een klein laagje aan de onderkant, ik wel wat meer. Dus besloot ik ook nog een groene streep te maken aan de linkerkant van mijn haar. We hadden ons haar van tevoren gestijld maar zodra je de kleur in je haar doet, wordt dat stuk hard en gaat het krullen. Even wat tips:

- Spray je haar buiten, want anders zit je hele kamer straks onder.
-Leg een handdoek over je schouders tegen vieze kleding.
-Laat iemand anders het doen, die kan het veel beter zien.
-Doe niet alleen de buitenkant, maar ook de binnenkant van je haar, dan lijkt het echter.
-Föhn nadat je je haar hebt gekleurd, de kleur droog.
-Borstel de gekleurde stukken daarna goed door.
-Niet je haar daarna nog stijlen, dat is heeel slecht voor je haar.
-Kies een kleur die je goed ziet op je haar.


Dit is een foto van vrijdagavond met Tessa.


Rechts & Links

Crazy pic :)

Hebben jullie je haar al een keertje met spuitbussen gedipt? Of op een andere manier?
Liefs,

Charlotte

11 comments:

  1. ziet er tof uit! XO

    p.s. op mijn blog valt €25,- shop tegoed te winnen! klik hier!

    ReplyDelete
  2. Waauw gaaf! Ik heb het echt geverfd, alleen dan lichtbruin want ik heb zelf donkerbruin haar.
    Ik volg je :)
    x

    ReplyDelete
  3. Bij sommigen staat het erg leuk, maar ik zou het zelf niet durven!

    www.fashiable.nl

    ReplyDelete
  4. Ziet er gaaf uit! Mij zou het van geen kanten staan maar jij maakt het echt ontzettend leuuk! x

    ReplyDelete
  5. wauw! het is mooi geworden!
    Ik heb mn haar aan de onderkant blond gedipt, gewoon met haarverf, is ook best wel vet (:

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!