24 November 2012

Profielkeuze

Voor onze profielkeuze, die we pas in maart hoeven te maken, moest iedereen een stukje schrijven. Dit moest gaan over wat je vroeger wilde worden en wat nu. Mijn stukje was best leuk geworden dus dacht ik, kom ik plaats hem gewoon op mijn blog. Enjoy!
Ik heb rechts uitgelijnd omdat het zo'n lap tekst was, dat leest wat fijner.



Vanaf groep drie wilde ik al kunstenares worden, want mijn opa was dat ook en ik hield van tekenen.  Daarna wilde ik schrijfster worden, daarna actrice. Toen ik op het Willem (mijn school) kwam wist ik al wel dat ik iets creatiefs wilde gaan doen. Ik twijfelde ook over gymnasium of niet, want voor veel creatieve vakken heb je dat niet echt nodig. Toch heb ik het gedaan en ik heb er geen spijt van. Halverwege de eerste begon ik mijn blog, die ik nu nog heb. Ik heb nu al bijna honderd volgers en blijf er zeker mee doorgaan, ik vind het heel leuk om te doen. Verder teken ik nog steeds heel erg veel, ik ben al mijn tekeningen in een grote map gaan bewaren, je weet nooit wanneer je het nodig hebt.

 Ik zou graag iets willen doen waarbij ik kan tekenen, grafisch designer of illustrator lijkt me heel erg leuk. Een ander beroep wat me leuk lijkt is binnenhuisarchitect. Alleen heb je daar volgens mij heel veel wiskunde enzo voor nodig en dat vind ik weer wat minder. Een beroep dat ook al een tijdje door mijn hoofd spookt is journalist. Dat lijkt me echt heel erg leuk om te doen. Vooral columns schrijven vind ik leuk (ook op mijn blog doe ik dat al) en artikelen over  mode. Voor dat beroep ben ik dus eigenlijk al een tijdje aan het oefenen. Wat me ook leuk lijkt is eventmanager, of iets in die richting. Mijn tante werkt voor een uitgeverij voor schoolprojecten.  Ze bedenkt daarvoor nieuwe projecten, is regisseur bij films voor in de projecten, schrijft scripts, ontwerp de vormgeving van de folders en papieren en nog veel meer. Daarnaast tekent ze ook nog voor kinderboeken en schrijft ze korte verhalen. Ook is ze stagemanager bij events en allemaal dat soort leuke dingen. Zoiets, waarbij je al je creativiteit kwijt kan en van alles en nog wat kan gaan doen, lijkt mij heel erg leuk. En dat terwijl ze rechten heeft gestudeerd.
Wat ik het aller-aller liefste zou worden is modeontwerpster. Ik heb voor mijn 13e verjaardag kreeg ik een naaimachine en het jaar daarna een paspop. Ik wil heel graag kleding maken en iets in de modewereld doen. Het is alleen nog wel heel moeilijk. Ik wil heel graag een cursus gaan volgen ofzoiets, zodat het beter gaat. Wel maak wel al heel veel kleine dingen, zoals knuffels en versiersels op kleding. Dit zet ik ook allemaal op mijn blog. Het probleem is alleen dat heel veel mensen dat willen, dus daar moet ik nog wel even goed over nadenken.  Je weet nooit of het een succes wordt of niet.
Wat ik nooit zou worden is dokter of advocaat, wat veel mensen om mij heen wel weer willen. Ik moet er niet aan denken om alleen maar in de boeken en binnen te zitten, of om in mensen te snijden!!

Kortom te veel beroepen die ik wil doen, waarbij je te weinig je hersens gebruikt. Best lastig kiezen dus. Een school voor mode of zoiets als de rietveld academie lijkt mij heel erg leuk. Of iets met journalistiek. Ik heb mezelf ook voorgenomen om minstens 1 keer in mijn leven een boek te schrijven. En ontwikkelingswerk doen in India.

7 comments:

  1. Leuk Lot! Ja een boek schrijven staat ook nog op mijn bucketlist, maar ken je trouwens NaNiWriMo? Anders leg ik het nog wel uit! Ik heb ook echt geen idee wat ik wil worden,.. ik denk arts (lekker in mensen snijden :P nee grapje) maar dat wil, zoals je zegt, iedereen al.... Wie zien het wel ;)

    Loveyouu en morgen wel weer naar school komen hea?! :P

    ReplyDelete
  2. Interessant om te lezen!
    Ik ben zelf ook behoorlijk creatief en wilde eerst dan ook architect worden, maar ook hier: wiskunde te moeilijk. Nu wil ik richting de economie (misschien in combi met informatica) en bewaar ik het creatieve toch voor mijn vrije tijd. Een vast baan daarin vinden lijkt me moeilijk.

    ReplyDelete
  3. Bedankt voor je reactie! Dankjewel voor het volgen, ik volg je meteen terug! :)

    Heel veel liefs,
    Ilse

    ReplyDelete
  4. erg leuk!
    ik moet dit jaar ook een profielkeuze kiezen, ik denk dat ik de natuur&gezondheid richting op ga! xx

    ReplyDelete
  5. It is great that your dream is to become a fashion designer! xx

    http://rosalindatj.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Heel erg leuk!
    Modeontwerpster lijkt me ook erg leuk! <3
    xx

    ReplyDelete
  7. Ahhh wat super tof dat je ook iets wilt gaan worden met kunstenares of iets in die richting! :D
    Verder lijkt mij architect ook super leuk, maar het is wel heel erg technisch.
    Ik wil ook echt geen dokter worden, dat lijkt me zo verschrikkelijk. (ik kan ook niet tegen bloed haha)

    Follow for your amazing blog! :D

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!