19 November 2012

Sinterklaas, Suprises & Snoepgoed

Ik heb al eerder zo'n soort post gemaakt, maar dat was een baggerpost met typefouten, één van mijn eerste posts. dit is dus een veel betere versie!!

Sinterklaas is zaterdag aangekomen, jeeeeh!! Vroeger ging ik ieder jaar trouw naar de intocht en dat vond ik helemaal geweldig. Nu kijk ik nog steeds ieder jaar de intocht op televisie, superleuk toch, al die vrolijke mensen bij elkaar? Vanaf zaterdag begint het aftellen tot 5 December...spannend!

Wij doen ieder jaar surprises bij ons thuis met mijn opa, oma en tante erbij. Zij maken altijd de meest ongelooflijke kunstwerken voor surprises, niet te geloven. Ikzelf zou opzich ook wel wat geweldigs kunnen maken, maar ik steek er gewoon niet genoeg tijd in. Dit jaar ben ik dat wel van plan, voor wie ik wat ga maken ga ik natuurlijk niet zeggen, mijn familie leest mijn blog ook ;)

Zuersttttt.... een paar foto's van surprises die de afgelopen jaren zijn gemaakt bij ons;


Mooi he? Maar HOE krijg je zoiets?
Er zijn een paar manieren.

Dozen
Zo doe ik het altijd. Je neemt een ballon, dozen of wat dan ook en je beplakt het met stroken kranten met behangplak. Dat laat je drogen en dan kan je het makkelijk verven.

Kippengaas
Dit heb ik nog nooit gemaakt. Mijn broertje gebruikt het dit jaar, hij zegt dat dit best lastig is, zeker als je te groot gaas hebt genomen. Je moet echt klein en makkelijk buigbaar gaas nemen. Het best kan je het buigen met tangetjes, want aan je handen doet het zeer! Daarna beplak je het ook met behangplak en kranten.

Kleien
Je kan naturulijk ook kleien, erg leuk, vooral omdat je dan een soort beeld maakt wat je later nog kan neerzetten. Wel erg veel gedoe en je moet het wel kunnen.

Vreemde Surprise
Geen zin om iets te moeten knutselen, maar wil je wel iets origineels? Een paar voorbeelden die ik voorbij heb zien komen. Er was een jongen die een hele grote vuilniszak had gevuld met stukken ijs. daartussen zat het cadeautje. Erg leuk natuurlijk, degene voor wie het is moet dan helemaal in het ijs met zijn handen :) Ook kan je een cadeautje in een cadeautje en dat weer in een cadeautje enz. doen. In het laatste pakje zit dan een briefje waarop staat dat het cadeautje gewoon in een plant ligt verstopt ofzoiets.

Tip:
Als een surprise ogen heeft, heeft het gelijk een veel beter effect. het beste zijn van die piepschuimen ballen, zoals op de hamster op de foto hierboven. Dan is het 3D. Dus maak geen wortel, maar maak een wortel met ogen!

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!


Dan nu, één van mijn favoriete onderdelen van sinterklaas. Het lekkere snoepgoed! Ik heb gister al pepernoten gebakken, hmmmm zo lekker. Maar mijn favoriet is toch wel de chocolademuizen en -kikkers. Die zijn zo heerlijk en ze zien er ook nog prachtig uit. Binnenkort komt er nog een receptje over pepernoten bakken.

Ook leuk om je surprise nog extra speciaal te maken; verstop niet alleen een cadeautje in je surprise maar ook snoep, op verschillende plekken. Zo moet alleen wel je hele suprise stuk, want anders kan je niet al het snoep vinden.

Wat doen jullie aan Sinterklaas?

Liefs,

Charlotte

9 comments:

  1. Leukk! Ik ben gister toevallig begonnen aan mijn surprise, dus ik ben al helemaal in de Sinterklaas stemming! :)

    Liefs, Annabel

    ReplyDelete
  2. Ah zelf pepernoten bakken is zooooo lekker! Nomnomnom..

    Heel leuk geschreven dit stukje, dat van die dozen in dozen en in de plantenbak doen is leuk haha x)

    ReplyDelete
  3. Omnomnomnom snoepjes hihi
    xoxo
    J.

    hey whoever is reading this: check out my blog, maybe? :)
    http://www.fabulosis.blogspot.be

    ReplyDelete
  4. I love your blog! I' m your newest follower :) Keep in touch!


    Love Nyt,
    from
    BIG hair LOUD mouth

    ReplyDelete
  5. Wat leuk! Ik doe niet zoveel meer op Sinterklaas, jammer!

    ReplyDelete
  6. Leeeuk! ik vier het alleen al heel lang niet meer :O :(


    X Jenny
    Rocknrollerr.com

    ReplyDelete
  7. Wat een mooie dingen zeg ! zo knap!

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!