9 December 2012

Review fotokalender Pixum


Al een tijdje geleden kreeg ik een mailtje van het bedrijf Pixum, met de vraag of ik een fotokalender voor ze wilde reviewen. Nou, daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. De reden dat de post nu pas online komt is omdat ik erg veel werk heb gestoken in het maken van de kalender. Het was me toch een zoektocht tussen alle foto's, want ze kunnen niet allemaal op de kalender! Uiteindelijk had ik een selectie gemaakt en maakte ik de kalender.

Pixum is een fotosite, waarop je alles wat met foto's te maken heeft kan laten afdrukken. Fotoboeken, foto's op canvas, posters, kerstkaarten, gewone foto's en fotokalenders. Dat laatste ging ik dus uittesten. De site van Pixum, www.Pixum.nl/ ziet er erg mooi en overzichtelijk uit.

Als je van plan bent iets te gaan bestellen, moet je eerst een account aanmaken. Het aanmaken van een account is erg simpel om te doen en je kan duidelijk aangeven of je wel of geen mailtjes over aanbiedingen wil ontvangen. Dat vind ik altijd erg fijn, want bij sommige sites is dat niet zo en word je na je bestelling nog helemaal bestookt met mailtjes.

Er zat nog een extra vel over de voorkant, zodat deze niet beschadigd & een vlijmscherpe foto van mij en vriendinnen voor op de voorkant.

Toen ik mijn account had aangemaakt kon ik aan de slag. Ik koos de A4 fotokalender, want ik wilde hem graag op kunnen hangen in mijn kamer. Je kan allerlei verschillende formaten kiezen en ook diverse thema's en ontwerpen voor je kalender. Een groot voordeel is dat je je ontwerp kan opslaan, zodat je er een andere keer weer verder aan kan werken. Tip: Kies wel scherpe foto's, ik had een paar onscherpe foto's gekozen, maar dat is gewoon mijn eigen schuld. Ik wilde ze er namelijk wel graag op hebben.

2 foto's op de kalender, links, met een vriendin, is een beetje onscherp maar dat wist ik al wel toen ik heb koos. Rechts is één van mijn favoriete foto's met mijn broertjes, in Engeland.

Nadat ik mijn kalender had laten verzenden, wat overigens erg simpel was om te doen, was het afwachten geblazen. Omdat ik mijn kalender rond de feestdagen bestelde kwam hij wat later binnen dan gemiddeld, maar daar kreeg ik een mail over. Toen het pakketje op de deurmat viel was ik superblij, de verpakking is erg stevig zodat de kalender niet beschadigd zou raken op zijn weg naar mij.

De kalender is geweldig. Hij is helemaal van fotopapier, wat ik niet had verwacht. Hij glimt supermooi en de foto's zijn in prachtig scherpe kwaliteit afgedrukt. Ik ben er erg blij mee en ga hem zeker in mijn kamer ophangen. Al met al is het dus een groot succes, een goed idee om aan bijvoorbeeld een vriendin cadeau te doen. Het kost natuurlijk wel wat ( €17,-) maar het is het zeker waard gezien de kwaliteit en klantvriendelijkheid. Maak hier jouw kalender!; naar http://www.pixum.nl/kalender-maken.html

Op sommige bladzijdes heb ik meerdere foto's, zoals hier. Dat vind ik er ook erg leuk uitzien!

Ik wil Pixum heel erg bedanken dat ik de kalender mocht reviewen, en ben blij verrast met de kalender!

Kenden jullie Pixum al?

Liefs,

Charlotte



8 comments:

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!