4 January 2013

DIY Studded Jacket


Allereerst; mijn verjaardag was superleuk! Er kwamen 4 vriendinnen die ook bleven slapen, het was echt heel gezellig. Zondag post ik nog een last 2 weeks, met een paar foto's, o.a. van wat ik heb gekregen. Iedereen heel erg bedankt voor de felicitatie's!

Dan heb ik nog meer leuk nieuws, ik heb eindelijk iets bestudded (gestudded, bestud? geen idee) met de studs die ik eerder op Ebay heb besteld (klik). Het spijkerjasje dat ik bij de Primark heb gekocht heb ik versierd met studs, niet helemaal maar een beetje subtiel. Ik heb nog heel veel studs over, dus ideeën zijn welkom! En nu, de DIY.

Wat heb je nodig?
-Studs ( via www.ebay.com/ )
-Stevige nagels, anders een schaar of tangetje.
-een spijkerjack
Het is eigenlijk heel simpel. je moet van tevoren goed bedenken welke delen je precies wil gaan studden, want als je ze er later weer uit moet halen gaat dat moeilijk en laat je lelijke plekken/gaten over. Op sommige stukken, waar de naden van het spijkerjack zit bijvoorbeeld, is de stof erg dik. Daar kom je meestal niet doorheen, houdt daar ook rekening mee. Als je eenmaal weet wat je precies wil is het erg simpel. Je duwt je stud door de stof en met je nagels (of een schaar of tang) duw je de vier pinnetjes naar binnen. Je moet ze echt goed doorduwen, anders kan het in je huid gaan prikken! Dan zit je stud alweer vast en kan je naar de volgende. Je moet goed kijken of de studs wel ongeveer even ver van elkaar en recht zitten, anders is het niet zo mooi.




Hebben jullie al eens wat bestud? Als je nog leuke ideeën hebt over wat ik met mijn overige studs kan doen, stuur een mailtje, of laat een reactie achter!

Liefs,

Charlotte


8 comments:

  1. leuke DIY!
    &je jack is echt mooi geworden! xx

    ReplyDelete
  2. Erg gaaf!

    x http://beautysparklesss.blogspot.nl

    ReplyDelete
  3. Heel erg leuk, ziet er mooi uit en zo is je jack meteen niet saai of simpel meer!
    En als je ergens studs op hebt gezet zeg je "ik heb dit jack gestud" :)

    ReplyDelete
  4. Ik heb ook studs besteld, dus ik ga binnenkort ook even dingen studden! Heel leuk!

    ReplyDelete
  5. Ontzettend leuk gedaan! ♥

    Liefs,
    Adriënne

    ReplyDelete
  6. Leuk jasje meid!!!

    xx Mounia
    www.nonchalantrebel.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Vet leuk jasje, staat je goed ;)

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!