17 January 2013

Toetsweekstress



Ach ja, de gevreesde toetsweek, hij begint bij mij aankomende maandag weer. Ik hou er niet van maar op een of andere manier haal ik altijd hogere cijfers in toetsweken. Waarschijnlijk omdat je dan van tevoren al weet dat het een hele zware week wordt en dan ga je er dus extra voor leren en ook wat vroeger naar bed om uitgeruster te zijn.

Mensen die mij kennen weten dat ik echt de meest ongeorganiseerde persoon op de aardbol ben. Ik vergeet iedere dag wel wat. Deze week bijvoorbeeld; vandaag vergat ik mijn Duits werkboek, gister mijn etui, daarvoor mijn agenda en maandag mijn rekenmachine. geen ramp hoor, ik red me er altijd wel uit, maar toch liever niet, toch?


Ook maak ik nooit planningen, echt nooit. Maar voor de toetsweek doe ik dat altijd, de week voor de toetsweek verander ik meestal ik een ander persoon. Ik draai even een knop om en maak een planning, verzamel de lesstof en begin goed van tevoren met leren.


Helaas is dat deze keer niet zo. Ik ben echt heel erg moe, dus kan me niet goed concentreren bij het leren. Ik loop heel erg achter op mijn planning en heb ook niet echt goed overzicht op het hoe/wat van deze toetsweek. Ik heb deze zondag de hele dag filmen (werk, vertel dat nog wel in een ander post) waardoor ik die dag niet kan leren. pffft STRESS! Maar ik overleef het wel, dat doe ik altijd...

Hebben jullie ook last van lichte toetsweekstress?

Liefs,

Charlotte

6 comments:

  1. Same here! Ik ben gewoon al echt de hele week aan het leren. jak! XO
    The wine of fashion

    ReplyDelete
  2. Ik heb volgende week toetsweek, maar ik besefte me niet dat ik zó veel moet leren. Dus ik begin pas morgen, zaterdag moet ik werken, en ik leer zondag de hele dag (ik probeer ook 's avonds). In de week zelf (ik hoef donderdag en vrijdag niet naar school - heb die vakken dan niet zeg maar) leer ik ook de hele dag. Ik ben bang!

    ReplyDelete
  3. O bah, ik ook! ZO geen zin in :(
    xoxo

    ReplyDelete
  4. Ik heb van woensdag tot de dinsdag de week erna toetsweek. Opzich wel fijn met een extra weekend ertussen om te leren, dat je niet 5 dagen achter elkaar toetsen hebt, maar nu moet ik twee weekenden verpesten aan leren haha :P Moet dit weekend thuis ook maar eens gaan beginnen met leren.. Ik ben echt een ramp wat betreft leren, ik heb weleens toetsweken helemaal geen elkel boek opengeslagen haha, maar toch nog aardig goed ervanaf gekomen met allemaal 5jes en 6jes :P Dit jaar ga ik het daarmee helaas niet meer redden, en ik probeer mezelf aan te leren om wel te leren voor toetsen, anders kan ik mijn examens volgend jaar wel vergeten! Heel veel succes en je kan het!
    Liefs,

    ReplyDelete
  5. Ik heb al 1 toets gemist omdat ik ziek was en aankomende week mis ik waarsschijnlijk mijn tentamen vanwege het feit dat ik die dag ervoor naar een concert ga haha XD

    ReplyDelete
  6. Lichte?? Bij mij was het toch echt wel zware stress, maar we redden het wel. HAKUNA MATATA

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!