14 February 2013

Fashion Through Years 20's to 90's

Even iets anders dan normaal, maar dit artikel heb ik een jaar geleden geschreven op een site die we voor school moesten maken en ik dacht er laatst ineens aan. Ik heb het nog een beetje aangepast en nu staat het dus ook op mijn blog.

Het is vaak onduidelijk welke mode in welke tijd thuishoort, dus ik dacht; Ik zet het voor jullie even op een rijtje. Van de jaren 20 tot de jaren 90. Deze trends komen steeds opnieuw weer terug, zo was vorig jaar de 70's een grote trend en dit jaar komen de 80's aan bod. Dat vind ik persoonlijk wat leuker, lekker kleurrijk en gek, daar hou ik van:)

20's
1920's Fashion: Women's Dress Styles

Kenmerken
  • Rechte lijnen
  • Lage tailles
  • Rokken tot op de knie
  • Puntschoenen
  • Keine mutsjes
  • Grote flaphoeden
  • Parels
  • Franjes

30's 

Kenmerken
  • Lange rokken
  • Lage hakken
  • Wijde mantels
  • Rouges en grote kragen
  • Hoge taille
  • Brede schouders
  • chique
40's

Kenmerken
  •  Rokken boven de knie
  • Hoge taille
  • Nette hoedjes
  • handschoenen
  • Printjes
  • Korte capes
  • Kleine kraagjes
  • Platte schoenen

 50's

Kenmerken
  • Petticoats
  • Vrolijke kleuren
  • Stippen
  • Tailebroekjes
  • Hoge, ronde halsden
  • Nette platte schoentjes
  • Leggings
  • Hoge taille

60's

Kenmerken
  • Strepen
  • Redelijk lage en onopvallende tailles
  • Hoge kapsels
  • Rechte rokken
  • Vestjes
  • Vrolijke prints en kleuren
  • Rechte lijnen

70's

Kenmerken
  • Laarzen
  • Wijde pijpen
  • Mannelijke mode
  • Wijde jurken
  • Bloemen
  • Flaphoeden
  • Ronde brillen
  • Jacks
  • Hoge taille

80's


Kenmerken
  • Hele drukke prints
  • Kleur!! Wijde broeken
  • Strakke leggings
  • Gymkleding
  • Getoupeerd haar
  • Beenwarmers
  • Punk, dus veel studs, leren jacks en kistjes  
90's
 

Kenmerken
  • R&B mode
  • Strakke kleding
  • Los, lang haar
  • Brede haarbanden
  • Plateauzolen
  • Drukke accessoires
  • Laarzen
  • lage halzen
  • Hoedjes


Mijn favorieten zijn de 50's en 60's, lekker zomers en kleurrijk. Ook het gekke van de 80's vind ik leuk, alleen zelf zou ik het dan iets minder extreem dragen:)

Wat vinden jullie het leukst? En wisten jullie al precies wat bij welk tijdvak hoorde?

Liefs,

Charlotte

ps; Doe mee met mijn giveaway, win 15 euro shoptegoed bij Jewelz4u -Klik hier-

14 comments:

  1. Ik wist het allemaal al, wel vet leuk dat je het eens op een rijtje zet, geef mij de fifties maar!

    ReplyDelete
  2. Erg leuk artikel! Grappig om te zien hoe de stijlen zijn verandert in loop der jaren. x

    ReplyDelete
  3. Heel herkenbaar allemaal, en erg leuk om alles zo op een rij te zien!

    ReplyDelete
  4. Superleuk, nu heb ik er een beetje een beeld bij (;

    ReplyDelete
  5. Buen post!!!
    Saludos
    http://judithbysucre.blogspot.com.es

    ReplyDelete
  6. Leuk om te lezen zeg! Gebaseerd op de plaatjes en beschrijving vind ik de jaren 40 en 50 het leukst. :) Liefs

    ReplyDelete
  7. Leuk idee voor een artikel! Leuke blog ook sowieso, ik volg je terug! :-)
    Liefs

    ReplyDelete
  8. Leuk om te zien! Ik vind alles van de 60s tot 90s het coolst haha, sowieso is kleding in dat tijdperk super.

    ReplyDelete
  9. Wat leuk :) ik vind de 50 en 60e jaren het leukst!
    x

    ReplyDelete
  10. lovely pictures!

    hope you'll visit back
    www.marylee31.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Wat leuk al die tijden op een rijtje! Ik zie bij allemaal wel leuke dingen eigenlijk :)

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!