24 March 2013

Dip Dye met pastelkrijt


Done some Dip Dye avec Noortje D.

Van vrijdag op zaterdag heb ik gelogeerd bij Noor, het was supergezellig. Eerst hebben we onze haar gedipdye-et en de volgende dag zijn we gaan shoppen bij de Primark in Almere (Shoplog komt nog online). Maar deze post gaat over onze Dip Dye. We besloten om Dip Dye te gaan doen met pastelkrijt, dat gaat er namelijk na één keer wassen weer uit en in filmpjes op youtube zag het er best makkelijk uit.


Crazyyy

Wat heb je nodig?
-Pastelkrijt in de kleur die jij wil (het is iets anders dan wasco krijt!)
-Een oude krant
-Bakje water (of helemaal nat haar)
-Borstel of kam
-handdoek
-oude kleding!

<3

En dan?
Borstel eerst je haar goed door, anders krijg je extreme klitten! Je doet je haar per pluk in een bakje water en legt die pluk dan op de oude krant. Dan ga je er met een krijtje overheen totdat de kleur overal zit. Vergeet niet ook de achterkant te doen! Dan kam je de pluk een beetje door, zodat de klontjes eruit gaan. Laat hem dan even loshangen en borstel hem na een minuutje of 5 door, zodat je haren niet meer zo samenplakken. Het is best wel een geknoei en het krijt geeft echt enorm af dus ga niet op een mooie witte bank zitten ofzo:)

Nogal een geklieder om te doen:)

Het resultaat
Je kan dus zoveel plukken en kleuren Dip Dye maken als je wil. Als je helemaal klaar bent en je haar is opgedroogd zit je haar wel heel een beetje in de klit en is het heel droog en pluizig. Zeker bij mijn haar, want ik heb krullen. Maar omdat het maar voor één keertje was vond ik dat niet zo erg. Maar het wordt dus niet zo als op de plaatjes op WeHeartIt; perfecte krullen en absoluut geen pluis. De kleur is wel erg extreem. Ik had roze genomen en Noor blauw/groen. We hebben allebei bruin haar dus konden we een beetje vergelijken. Mijn tip is om echt een hele felle kleur te nemen, want na een nachtje slapen wordt de kleur nog wat donkerder. mijn roze zag je de volgende dag nog heel goed, al was het wel een beetje paarsig geworden. Het blauw van Noor daarentegen was een beetje gaan mengen met haar haarkleur, waardoor je het niet meer zo goed zag.

Hele felle kleur, maar wel veel pluis

Uitspoelen
Uitspoelen ging verrassend makkelijk. Gebruik gewoon een goede shampoo en conditioner en borstel je haar onder de douche ook even uit. Alle pluis, kleur en klitten zijn dan binnen no-time weg.
Roze en blauw, krullen en stijl:)


Al met al, superleuk voor een keertje maar niet zo goed voor je haar want het wordt echt pluizig. En het is best veel werk. Maar het is het zeker waard:)

Hebben jullie dit al een keer gedaan? Of op een andere manier een Dip Dye?

Liefs,

Charlotte
Tijdens de Dip Dye, het gaf nogal af, onze hele gezichten zaten ook onder:)





12 comments:

  1. Ik heb dat ook gedaan! Het staat jullie echt heel mooi!
    Bij mij werd mijn haar ook pluizig en stonk het naar pastel! (en geloof mij het stinkt echt super hard)haha

    Xx Mo Xx

    ReplyDelete
  2. Wat een leuke foto's. Het is wel erg leuk geworden.

    ReplyDelete
  3. Lijkt me echt zo leuk om te doen! Binnekort komt mijn vriendin en kunnen we dit misschien ook doen!
    Eline xx

    ReplyDelete
  4. Wat een zooitje, maar jullie hebben in iedergeval wel fun gehad!

    ReplyDelete
  5. Hihi het staat heel gaaf!! xx

    ReplyDelete
  6. Wat leuk zeg, wist niet dat het zo ook kon!
    Liefs, Swaen

    ReplyDelete
  7. Ziet er echt leuk uit, leuk gedaan!
    En gaf het dan niet enorm af op je kussen 's nachts? ik zou bang zijn dat mn kussen de volgende ochtend dan helemaal roze zou zijn haha!

    ReplyDelete
  8. Haha echt awesome!
    Voor 'n dagje dip dye haar hebben, echt 'n leuke diy.

    ReplyDelete
  9. Wat leuk zeg, leuke foto's ook!

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!