18 March 2013

What's In My Closet? #1 Favorites



What's in my closet? Nou een hele hoop, dat kan ik je wel vertellen. Ook kleur valt niet te missen en ik bezit erg vele rokjes en jurkjes.

Ik heb een nieuw ideetje voor op mijn blog. Eens in de zoveel tijd doe ik een 'What's in my closet?', steeds met een ander thema. Bijvoorbeeld broeken, sportkleding, truien, feestjurkjes, maar ook schoenen en accesoires. Als jullie willen mogen jullie kiezen wat je volgende keer wil zien. Voor de eerste keer heb is het thema: Favorites. Oftewel, mijn favoriete keldingstukken.

Even ter uitleg, in mijn echte kast ligt alles behalve mijn broeken en schoenen. Die komen nog een andere keer aan de beurt. Maar voor nu alleen shirtjes, rokjes, jasjes en jurkjes:)

Een oversized, grijze, mannenblazer van vanilia elements (nooit van gehoord, maarja). Ik kocht deze tweedehands, op een kledingbeurs. Hij koste nog best wel wat, maar mijn oma heeft hem voor mij betaald, echt superlief! Het is echt een statement blazer, ik draag hem alleen op rokjes of jurkjes, want op een broek vind ik het te zakelijk worden.

Mijn witte, kanten jurkje van de markt. Er zit dan ook geen merkje aan vast. het was een één maat model, dus toen moest ik hem op de markt gaan aanpassen in een krap hokje. Maar gelukkig was hij niet te groot dus nam ik hem mee. Ik draag dit jurkje echt heel vaak en het combineert goed met zo'n beetje alles.

Rechts op de foto nog een tweedehands item. Ik was op de rommelmarkt in mijn kleine dorpje, waar meestal echt alleen maar rommel te koop is, toen er ineens 5 rekken superbijzondere kleding stonden! Wat bleek, het was kleding die een man en vrouw in Frankrijk hadden ingekocht en nu gingen ze er allemaal rommelmarkten en beurzen mee af. Ik kocht dit knalroze, soort Indisch shirt en nog twee items, Klik Hier voor mijn post daarover. Ik draag dit shirt altijd met een jasje erover en een broek eronder want anders wordt het iets te druk, maar ik ben er nog steeds verliefd op.



Mijn spijkerjack, die ik nog maar kort in mijn bezit heb, maar die ik nu al veel vaker heb gedragen dan andere items in mijn kast. Ik kocht het jasje bij de primark en heb er zelf studs op gemaakt. Klik Hier voor de DIY.

Dit gehaakte vestje met hele lange franjes, van de H&M collectie 'Fashion Against Aids'. Ik vond die hele collectie echt geweldig en dan vooral dit vestje. de franjes zijn ongeveer tot aan mijn knieën. Ik draag deze alleen op een kort broekje of rokje of jurkje, in de zomer dus. Het is echt een zomer item en ik word er al blij van als ik er naar kijk, laat staan als het eindelijk lekker genoeg weer is om hem te dragen!:)

Dan mijn kattenjurkje, die ik in de uitverkoop van de H&M kocht. Het model is echt perfect voor mij. Op deze foto zie je het niet zo goed, maar hij zit strak om je taille en loopt dan wijd uit. Ik weet niet wat ik hier verder nog over moet zeggen. Ik hou van wijde rokjes, katten en donkerblauw; dit jurkje is ideaal! Klik Hier voor een outfitpost van vorige zomer met dit jurkje.

Ik heb heel veel van dit soort 1 kleurige jurkjes, maar dit is toch mijn favoriet. Eigenlijk gewoon een tanktop die verlengd is tot jurk, heel simpel. Maar die kleur is zo mooi! En nog mooier als je bruin bent, in de zomer. Dit jurkje is van Esprit.




Links mijn oversized, bruine trui. Die heb ik deze winter minstens 1x per week aangehad en dan nog sowieso 4x per week 's avonds op de bank. Hij is heerlijk warm en gewoon geweldig. Niet heel charmant, dat geef ik toe, maar wel Warm. Deze trui is van de Okaidi, een kinderkledingwinkel en dan de grootste jongensmaat:)

Bij deze foto zie je mijn benen, ik heb mijn kleding namelijk voor mijn spiegel gehangen en toen foto's gemaakt, maar nu zie je dus mijn benen. Maarja, ik kan ermee leven. Hoe dan ook, dit rokje kocht ik in Spanje, in de uitverkoop bij Zara. Het is donkerblauw en heeft allemaal kleine zebra's erop staan. Zoals je ziet moet hij wel nog even worden gestreken, hij kwam net uit de was. Ik vind het een heel mooi en leuk rokje. Er zit een soort satijnen onderrok onder en er zitten zakken in. Dit rokje draag ik het hele jaar door, het is geschikt voor zomer en winter.



Oké, de helft van de mensheid zal dit shirt vreselijk vinden en de andere helft geweldig. Ik hoor bij de tweede helft. Ik kocht dit shirt voor €4,- bij de Pull & Bear, in Italië; hij is zo leuk! Hoe vrolijk word je wel niet van dit shirt? Ik word er in ieder geval helemaal happy van. Seeeessaaaamstraaat, welkom in Seeeeesssaaamstraaat!

Als laatste, dit shirt, dat ik aanhad. Het is gewoon een basic die ik vaak draag als ik even geen zin heb om veel tijd aan mijn outfit te besteden. Hij heeft driekwart mouwen en is van de H&M.

Dat was alles alweer! Wat zouden jullie volgende keer graag willen zien? Laat maar een reactie achter als je wil:) Ik ben benieuwd!

Liefs,

Charlotte




15 comments:

  1. Super leuk artikel! Die zwarte blazer is écht mooi.

    x

    Chicks About Fashion

    ReplyDelete
  2. Wat ben ik blij dat ik jou blog heb gevonden! Super leuk x

    ReplyDelete
  3. Leuk artikel! Die blazer is echt super leuk!! Dat shirtje van Sesamstraat maakt je echt super happy!! :D
    Eline xxx

    ReplyDelete
  4. Dit vind ik nou echt zo leuk om te zien!

    ReplyDelete
  5. Mag de volgende schoenen of blazers zijn?

    ReplyDelete
  6. Heel erg leuk artikel! Erg leuk om te zien!

    ReplyDelete
  7. Dat sesamstraat shirtje is awesome :D

    ReplyDelete
  8. Studded jacket!! wel leuk zo'n kast tour! :D

    ReplyDelete
  9. Wauw, je hebt er echt hele leuke dingen bij zitten!

    ReplyDelete
  10. aah super leuke items heb je er tussen!

    ReplyDelete
  11. So nice!

    http://www.asparklyhanger.blogspot.ro/

    ReplyDelete
  12. Wat een vrolijke kleuren in je kledingkast! Erg leuke items.

    ReplyDelete
  13. Haha ik vind dat laatste shirt ook wel behoorlijk gaaf hoor hifi

    XOXO

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!