6 April 2013

Jean Paul Gaultier @ kunsthal!

beetje ontscherpe foto, mijn oma heeft hem gemaakt:)

Ik ben naar de tentoonstelling van Jean Paul Gaultier geweest in de kunsthal in Rotterdam! Ik ging er heen met mijn oma, wat extra leuk was want zij kan erg goed kleding maken dus ze kijkt heel anders naar die kleding; hoe je het zelf zou kunnen maken of wat voor stoffen het zijn enzo.

De tentoonstelling was echt geweldig. Ieder ontwerp was prachtig, de poppen waren ook super (bewegende gezichten van mensen, geprojecteerd op de poppen, zodat het net echte mensen lijken) en de hallen waar de ontwerpen in stonden waren ook supermooi. Zo was er een ronddraaiend platform met poppen erop, net een catwalk, en een hele blauwe ruimte of kleine decors van reiskoffers achter de poppen.

Ik ben enorm fan van streep en Jean Paul Gaultier staat daar natuurlijk om bekend. De kleding ziet er al super uit als je er een stukje vandaan staat, maar als je van dichtbij gaat kijken zie je hoe ontzettend knap het ook is gemaakt. Duizenden kleine kraaltjes, allemaal stuk voor stuk over een hele jurk genaaid, pailletten, glitters, noem maar op. Alles is gebruikt, maar toch vormt het een geheel. 

Echt een prachtige tentoonstelling om heen te gaan, hij is nog te zien tot 6 mei, dus wees er snel bij! het


Blauwe ruimte met veel 'klassieke' ontwerpen


De beroemde korsetten

Ruitjes


wollen jurk / de catwalk met Parijs jurk

Luipaard jurk met kraaltjes


Soort Hongaarse jurk met allemaal verschillende kleuren en stoffen

Ontwerpen van Jean Paul Gaultier


Zijn jullie al geweest / nog van plan te gaan?

Liefs,

Charlotte

9 comments:

  1. Ah zo gaaf dat je daar heen bent geweest!
    Het korset van Madonna is echt mooi!

    ReplyDelete
  2. Heel leuk dat je samen met je oma naar de tentoonstelling bent geweest!
    & de foto's zien er ook veelbelovend uit.
    Jean Paul Gaultier is echt geweldig!

    ReplyDelete
  3. Heel gaaf!
    Heb pas geleden ook nog een documentaire over Jean Paul Gaultier gekeken, heel inspirerend en zijn ideeën en verhaal erachter maakt het nog leuker! Wil zelf ook nog heel graag naar de tentoonstelling, alleen jammer dat de treinreis zo duur is... Maar weet je zeker dat 'ie tot 6 mei is? Ik dacht namelijk tot 12 mei?

    ReplyDelete
  4. Ik woon in rotterdam en alsnog ben ik er nog niet heen geweest, misschien toch maar even gaan!

    ReplyDelete
  5. Heel erg gaaf dat je er heen bent geweest, lijkt me erg leuk.

    ReplyDelete
  6. Heel erg leuk dat je daar naar toe bent geweest,vooral ook met je oma!
    Mijn oma bewaart ook heel veel voor mij op mode gebied!Super leuk is dat!
    Bedankt voor je lieve reactie op mijn blog!X

    ReplyDelete
  7. Heel erg leuk dat je er bent geweest! Ik ben jaloers op je!
    Gezellig een dagje weg met je oma, fijn!

    Je hebt een heel leuk blog, wil je een keer op de mijne kijken?

    Liefs, Suzanne (wwww.s-diary.tk)

    ReplyDelete
  8. Ik ben ook geweest! Vond het echt super.

    Liefs, Mariette

    ReplyDelete
  9. wow very interesting. perfect for my blog!
    thanks for sharing.

    maren anita


    FASHION-MEETS-ART by Maren Anita

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!