28 June 2013

Gone Plaag - Micheal Grant


 
# Good Book
 Cijfer 8
Eindelijk kon ik hem lezen, deel 4 van de Gone reeks: Plaag. Iedere keer dat ik in de bibliotheek kwam was hij weg, dus uiteindelijk heb ik hem gereserveerd. Ik moest toen nog wel twee weken wachten, maar dat was het zeker waard! Ik zal even een korte samenvatting geve van de Gone-series. Op een dag is iedereen boven de 15 verdwenen en zitten alle kinderen opgesloten in een enorme koepel. Ze weten iet wat ze moeten doen, en er gebeuren allemaal vreselijke dingen. Het voedsel raakt op, er zijn mensen uit op de macht en er zit een enorm soort monster in de gornd: 'De Duitsernis'. En in dit deel een plaag. Dit staat er op de achterkant:

Perdido Beach is al maandenlang afgesloten van de buitenwereld door een ondoordringbare muur. Alle volwassenen zijn verdwenen en de overgebleven kinderen zijn op zichzelf aangewezen. Als er een tekort aan drinkwater dreigt, gaat Sam op zoek naar water. Ondertussen breekt er een angstaanjagende griep uit en er duiken dodelijke insecten op. Dan stuurt de Duisternis nog een plaag: een leger van reusachtige kakkerlakken onder leiding van de duivelse Drake, met het doel iedereen in Perdido Beach uit te roeien. Langzamerhand wordt het iedereen duidelijk dat maar een persoon de plaag kan stoppen: kleine Pete, het autistische broertje van Astrid, maar hij is doodziek. Als het insectenleger steeds dichterbij komt, staat Astrid voor een onmogelijke keuze. 

Deze hele serie is echt geweldig als je van fantasy en science fiction houdt in boeken, zoals ik. Het gaat allemaal erg snel, er zitten geen stukjes in die saai zijn en waar je overheen wil lezen. Het verhaal is super, al vond ik het deze keer iets minder sterk dan het vorige deel. Je ziet het verhaal vanuit verschillende personages, wat het extra spannend maakt. als je dit boek wil lezen, lees dan eerst deel 1 t/m 3 want anders snap je er misschien niet zoveel van. Deze serie heeft 6 delen, dus ik moet nog even door! Echt een aanrader!
Liefs,
Charlotte

1 comment:

  1. Wat grappig dat jij het een goed boek vond, ik vond het echt verschrikkelijk namelijk :) Ik ben echt een fan van fantasy en dingen, maar dit was zo duister, en echt mijn smaak niet. (stiekem vond ik het ook heel slecht geschreven, maar ieder zijn smaak :)

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!