4 August 2013

Im Back Home! Reisverslag pt. 3 Venetie, Lugano


Na het waterpark reden we naar een nieuwe overnachtingsplek. Dit keer sliepen we in klein appartementje. Niet zo luxe als hotel mar prima om alleen in te slapen. De volgende morgen gingen we naar Venetië, hier had ik al die tijd naar uitgekeken! We gingen erheen met de trein, die echt stampvol zat met toeristen, ik heb de hele weg gestaan. Toen we bijna bij het eindstation waren kon je Venetië al zien, het is echt prachtig en erg groot. Toen we eenmaal aankwamen, kwamen we gelijk bij een supergrote brug over het water. Vervolgens liepen we door alle smalle straatjes met superveel leuke, kleine winkeltjes. In die winkeltjes verkopen ze alles wat met Venetië te maken heeft: carnavalsmaskers, kleine beeldjes van gondels, tassen met opdruk van Venetië (die kocht ik!) en natuurlijk een hoop andere soorten souvenirs.







Daarna hebben we een gondel gehuurd! Dat was echt supergaaf! De gondelier vroeg of we een drukke of een rustige route wilden en toen kozen we de rustige route. daardoor kwamen we in allemaal kleine straatjes waar het echt oude Venetië nog zichtbaar is. In die straatjes zijn weinig tot geen toeristen dus is het heerlijk rustig en zie je extra goed hoe mooi het daar is. Onze gondelier was erg aardig, hij had dezelfde initialen als mijn vader, en die stonden dan ook op zijn boot: RA. Erg grappig:)




Na de supermooie gondelvaart gingen we aan het water lunchen. Daarna zijn we op zoek gegaan naar het San Marco Plein, een enorme zoektocht want we stondn helemaal aan de andere kant van de stad. Na enorm veel bordjes te hebben gevolgd en nog veel meer winkeltjes tegen te zijn gekomen kwamen we aan op het plein. Dat was, alweer, enorm mooi. Ondertussen was het zo'n beetje het warmste moment van de dag en begonnen wij aan onze terugtocht. Niet en heel slim idee, maar gelukkig stonden er op een aantal plekken wel waterkraantjes. Na nogiets te hebben gedronken op een terras zijn we teruggegaan naar het station en toen naar weer naar ons appartjementje.





De volgende dag waren we allemaal erg moe van de drie leuke dagen daarvoor. Op de terugweg hebben we één stadje bezocht, Padova, en zijn toen nog gestopt bij het Gardameer. Daar hebben we even lekker niks gedaan, een beetje gezwommen en in de zon gelegen. Vervolgens reden we terug naar Lugano voor de laatste paar dagen daar. In die dagen ben ik ook nog naar milaan geweest, een filmpje daarover staat in mijn vorige post!


Dat was mijn hele reisverslag! Ik ga nu ook nog een weekje naar Friesland, lucky me:) Gaan jullie nog weg/ zijn jullie al weg geweest?

Liefs,

 Charlotte


14 comments:

  1. Haha echt super leuk, ik ben daar een paar jaar geleden ook geweest en herken echt vet veel. LEUKE FOTO's (video)

    ReplyDelete
  2. Mooie foto's!
    & zo leuk dat je naar Venetië bent geweest lijkt me zo geweldig daar.
    Leuk jurkje heb je aan trouwens. (:

    ReplyDelete
  3. Heel erg leuke foto's!
    Het moet er vast geweldig zijn geweest, ik zou er ook wel eens naartoe willen :)

    ReplyDelete
  4. wat een leuke foto's, volgens mij heb je een leuke vakantie gehad!

    ReplyDelete
  5. Leuke foto's! En wat ziet het er prachtig uit daar!! Zou er heel graag ook eens een keertje naartoe willen :) xx

    ReplyDelete
  6. Mooie foto's, lijkt me echt super om eens naar Venetië te gaan!

    ReplyDelete
  7. I think i really love with all this places, the place look so romantic and great, nice outfit too :))

    ReplyDelete
  8. Hele mooie fotos. Je hebt het leuk gehad zie ik. Ik kom net terug van Griekenland. Xxx

    ReplyDelete
  9. Mooie foto's! Leuk dat jullie nog even naar het Gardameer gingen, daar was ik deze zomer. :) Ik ben ook nog één dagje naar Milaan geweest!

    ReplyDelete
  10. Wat een mooie foto's! Een aantal jaar geleden ben ik ook naar venetie geweest. Het is er echt prachtig!

    ReplyDelete
  11. Wow, mooie foto's! (:
    Liefs!
    http://anneauty.blogspot.nl/

    ReplyDelete
  12. Venetië is echt heel erg leuk!
    Ik heb nu een nieuwe blog: thegirlwiththepinkcasio.blogspot.com

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!