27 August 2013

Last Few Weeks: Tienertoer!

Tienertoeren was weer super dit jaar! Wat is de Tienertoer? Een kaartje van de NS waarmee je drie dagen door heel Nederland kunt reizen, voor maar €33! Vorig jaar ging ik met Pien en Julia en dit jaar ging Charlotte ook nog mee (Jep twee Charlotte's dus).

Dag 1. Groningen en Zoetermeer
Op de eerste dag gingen we naar Groningen. Een erg lange reis maar ik vind lang in de trein zitten niet erg. dat is juist erg gezellig met zijn viertjes! We zaten in en lege coupé du hebben we flink wat foto's gemaakt, hahaa:) In Groningen gingen we natuurlijk shoppen en daarna hebben we even lekker in het zonnetje gezeten op de Grote Markt, een groot plein in het centrum. Vervolgens namen we de trein helemaal naar Zoetermeer! Dit was een nog langere tocht dan op de heenweg, maar wel supergezellig! In Zoetermeer werden opgepikt door de oma van Julia want daar gingen we logeren. We hebben daar heerlijk gegeten en vervolgens gezellig gekaart. We gingen niet al te laat slapen want we hadden nog twee dagen.
Ik en Pien
Jumping of the train:)
Zelfontspanner to the max, Charlotte, Juul, Pien & ik
Pien en ik met zonnebrillen - serious bussines
Ik dacht dat we een gekke foto gingen maken... Ik, Charlotte, Pien, Juul

Dag 2. Haarlem, Zaandam en Rotterdam
De volgende morgen stonden we niet al te vroeg op want we wilden wat energie hebben. Het plan was om naar het strand te gaan maar het weer was helaas minder dan we hadden verwacht. We besloten de volgende dag naar het strand te gaan en nu naar Haarlem en de Primark. Haarlem was erg leuk, veel verschillende winkels en een leuke sfeer. Daar lunchten we en vervolgens namen we een trein naar Zaandam, waar we naar de Primark gingen. Nu kan ik officieel zeggen dat ik in alle Primarks ben geweest. Als jullie een post willen over welke ik het leukst vind; let me know. Deze Primark was super, hij lag direct naast het station en we zagen ook het bekende hotel dat eruit ziet als op elkaar gestapelde huisjes. Superschattig. In de Primark raakten we een beetje de tijd kwijt, dus toen we doorhadden dat het al best laat was, renden we naar het station om de trein naar Rotterdam te pakken. In Rotterdam haalden mijn opa en oma ons op van het station. Daar hebben we 's avonds gegeten en daarna zijn we nog gaan bowlen met mijn oma en tante. Mijn tante had bonnen waarmee we gratis konden bowlen, dus gingen we twee keer. Toen we weer naar mijn opa en oma gingen hebben we daar 's avonds nog lekker thee gedronken en toen gingen we slapen.
Morning Glory
Met Pien en Juul in een spiegel in de H&M
Op het station wachten, Charlotte, ik en Juul
Zaandam! Met Juul en Charlotte
Een kleine preview van wat ik kocht bij de Primark, hahaa:)
In een erg drukke trein, gelukkig hadden wij plekken! Met Charlotte
Bowlen, de namen invoeren: Ik was Mike Wazowski:)
Dag 3. Delft, Scheveningen en Den Haag
De voglende morgen, na het ontbijt vertrokken we richting Delft. Mijn opa had het ons aangeraden en we hadden geen idee wat we ervan moesten verwachten. Maar deze stad was mijn persoonlijke favoriet! Je kan er niet echt goed winkelen maar er is één groot plein met allemaal schattige souvenir winkeltjes eromheen. Die gingen we allemaal af, een hoop delfts blauw natuurlijk, wat ik heel leuk vind. Ook kochten we een ijsje en zaten we even in het zonnetje. Daarna liepen we naar het station en kochten we lunch. We namen de trein naar Den haag centraal en vervolgens de tram naar Scheveningen. Het plan was om na scheveningen nog naar Leiden te gana maar het was echt superlekker weer dus beleven we op het strand. Het was echt top weer, ik heb zelfs in de zee gezwommen! Na het zwemmen werd het weer wat minder, dus pakten we onze spullen en namen de tram terug. Onderweg stapten we nog even uit in Den Haag om nog een paar winkeltjes in te gaan. Maar we waren wel echt ene beetje uitgeshopt, hahaa:) We namen de tram weer en na nogal wat gedoe omdat ik wel had ingecheckt maar niet uitgecheckt (grrr, stomme OV chipkaart) hebben we lekker gegeten bij de Burger King. Na drie hele leuke dagen namen we de trein terug naar huis; Het was echt top!
Morning Glory again.
Met de koe in Delft. Pien, ik en Juul
Beach
Scheveningen met zijn viertjes
Let's go to the Beach-each
Jump, met Pien en Juul
Charlotte's:)
Le me, avec mon IPod
Intertoys, hoe lief is deze beer?!!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en zien. Er komt nog een shoplog online, ik heb flink wat geshopt namelijk!

Liefs,

Charlotte

9 comments:

  1. Wat leuk ! Ik ben benieuwd naar je shoplog :)

    ReplyDelete
  2. aah hele leuke post is dit! en ik ben heel jaloers op je mooie blousje! die wit met mint gestreepte! waar is die van? Liefs

    ReplyDelete
  3. Wat leuk dat je dat gedaan hebt! Ik wil dat ook graag nog een keer doen! (Volgend jaar!!! haha).

    ReplyDelete
  4. Dat ziet er echt heel leuk en gezellig uit! Leuk initiatief!

    ReplyDelete
  5. Wat een leuke foto's! Volgens mij hebben jullie het erg leuk gehad x

    ReplyDelete
  6. Hihi, wat leuk! Echt allemaal toffe foto's! :)

    ReplyDelete
  7. Waar heb je dat iPod hoesje gekocht? Die is echt supervet!

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!