10 September 2013

Back to School: Organisation Tips

School is begonnen en het begint ook gelijk met erg veel. Veel huiswerk, veel projecten en veel nieuwe vakken en docenten. Ik ben zelf erg slordig, ik ben altijd alles kwijt en ik vergeet ook altijd wel iets mee te nemen naar school. De ene keer is het een flesje water, dan weer mijn mobiel, een boek, schrift, etui en ga zo maar door. Dus dit jaar heb ik echt even van tevoren een duidelijk 'organisatie plan' gemaakt voor mezelf. En voor de eerste paar weken heeft het al goed gewerkt. Hier zijn mijn tips!

 
 Tip 1: Boeken
Dit doe ik pas sinds dit jaar maar ik vind het echt super werken. ik heb de namen van de vakken op de zijkant van mijn boeken geschreven zodat ik gelijk makkelijk kan zien welk boek ik moet pakken!


Tip 2: Agenda
Ik weet dat heel veel scholen tegenwoordig een programma hebben voor je rooster, cijfer en huiswerk, zoals Magister. Ook mijn school heeft dat. daarom hebben veel mensen geen agenda meer. Maar ik gebruik mijn agenda ook voor alles buiten school. En je hebt altijd die ene leraar die weigert het huiswerk online te zetten, dus dan is het toch fijn als je het ook hebt opgeschreven. Ook heb je dan gelijk een duidelijk overheid van je huiswerk per dag, samen met alles wat je daarnaast doet. Zoals bijvoorbeeld een afspraak met vriendinnen, dan kan je daar rekening mee houden als je huiswerk gaat maken. Want magister houd geen rekening met je persoonlijke afspraken waardoor je die snel vergeet.
 

Tip 3: Schrift tussen boek
Zo raak je al die kleine losse schriften tenminste niet kwijt!


Tip 5: Snelhechter
Vorig jaar had ik geen schrijft voor wiskunde. Maar wel losse wiskunde blaadjes, dus deed ik die in een snelhechter. Dit jaar heb ik dat weer want het is heel handig! Ik weet niet hoe het met jullie zit maar het vak waar ik het meeste papier aan kwijt ben is Wiskunde. Daarom is het handig om een snelhechter met wiskunde blaadjes te gebruiken, dan kan je steeds weer bijvullen en eventueel ook oude hoofdstukken eruit gooien.


Tip 6: Een Map
Een map voor alle losse blaadjes, studiewijzers, brieven, je syllabus, katernen enzovoort. Dit is echt heel handig want dat zijn natuurlijk de dingen die je het snelst kwijtraakt!


Tip 7: Een Rugzak
Sinds dit jaar heb ik een rugzak, deze superleuke van MiPac. Ik kocht hem via Asos. Het is zo veel handiger er fijner dan een gewone tas. Een gewone handtas snijdt namelijk in je arm, je gaat er scheef van lopen en het gewicht lijkt zwaarder want je hebt het niet in evenwicht. Bij een rugzak ben je lekker in evenwicht, het ziet er leuker uit -vin ik- en je botst niet te hele tijd tegen iedereen aan. Echt een aanrader dus!

Liefs,

Charlotte 

8 comments:

  1. Super handige tips, ik heb denk ik ook een grotere rugzak nodig want mijn tas is veel te klein :(

    ReplyDelete
  2. Leuk geschreven en handige tips! Je boeken zien er echt vrolijk uit. Liefs

    ReplyDelete
  3. Leuke tips! Al doe ik toch heel veel dingetjes anders haha. Ik zit nu in mijn laatste jaar en gebruik eigenlijk sinds de eerste een handtas. Verder gebruik ik geen losse schriften en snelhechters, maar gebruik ik een map. Hier heb ik gewoon tabbladen in met alle vakken, vind het persoonlijk heel erg handig aangezien ik voorheen ook altijd de helft van mijn schriften vergat.

    ReplyDelete
  4. hahah! een rugzak! handig!
    ik draag mijn boeken gewoon altijd

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!