27 September 2013

Four Books I've Read On Holiday


Op vakantie in Zwitserland had ik een paar boeken mee, waar ik nog steeds niet over geblogt heb. Maar, beter laat dan nooit toch? De foto's zijn gemaakt bij ons vakantiehuisje. Op de eerste foto zie je De Duif van het Buskers Festival waar ik heen ging, de tweede foto is bij het buitentafeltje waar ik steeds zat te lezen, de derde ius op de rand van het zwembad met mijn broertje op de achtergrond en de laatste is op het balkon. Maar, let's start: Hier zijn vier bookreviews in één post.
 


My Most Excellent Year - Steve Kluger
 
Ik wilde meer in het Engels gaan lezen maar niet gelijk al te moeilijk beginnen. Dus koos ik voor dit boek want het zag er lekker luchtig en vrolijk uit. Het was alleen tóch niet zo heel makkelijk. Het is wel een heel goed boek, waardoor je blijft doorlezen. Het verhaal wordt vanuit drie verschillende oogpunten verteld, wat het fijn afwisselt. Dit staat er op de achterkant:
 
Dear Anthony:

I appreciate your recent interest, but I'm not accepting applications at this time. Your letter will be kept in our files and someone will get back to you if there is an opening. Thank you for thinking of me.


Respectfully,
Alejandra Perez
P.S. It's not Allie. It's Ale.

Meet T.C., who is valiantly attempting to get Alejandra to fall in love with him; Alejandra, who is playing hard to get and is busy trying to sashay out from under the responsibilities of being a diplomat's daughter; and T.C.'s brother Augie, who is gay and in love and everyone knows it but him.
 
Het is echt een geweldig boek en lijkt erg luchtig maar het is soms nog best 'diep', vooral de voorlaatste hoofdstukken. Het is echt een heel goed boek. Maar als je niet heel veel kennis hebt van Engels is dit misschien niet echt een geschikt boek om te beginnen met Engels lezen. Wel echt een aanrader wat het verhaal en manier van schrijven betreft!








 

Gone Angst - Michael Grant
 
Nog een deel van het Gone, het vijfde alweer. Ik heb het zesde en laatste dele nu ook alweer gelezen. echt een geweldige serie, dit staat er op de achterkant:
 
De kinderen in Perdido Beach hebben het leven in de plotseling ontstane koepel tot nu toe overleefd, ondanks de honger en alle andere ontberingen. En dat terwijl de Duisternis langzaam probeert binnen te sluipen in de geïmproviseerde wereld waarin de kinderen leven. De vijand heeft zijn ergste verschijningsvorm ooit aangenomen: angst. Het leven in de FAKZ wordt totaal ontwricht wanneer de Duisternis letterlijk de macht grijpt: de koepel waarin de kinderen van de FAKZ leven, wordt in totale duisternis gehuld. Hoe moeten ze met deze nieuwe tegenslag omgaan? Hun overlevingsdrang is in deze donkere tijden groter dan ooit. Maar kunnen ze ook echt weerstand bieden tegen de Duisternis of betekent dit het einde van de FAKZ?
 
Dit boek is wel erg heftig, erg gebeurt erg veel en ook niet de meest zachtzinnige dingen. Het is een beetje de hongerspelen alleen dan weten ze niet wanneer ze er uit kunnen komen en is er niemand ouder dan 16. Je moet wel eerst alle andere boeken hebben gelezen voordat je deze kan
gaan lezen maar als je er eenmaal inzit kan je niet meer stoppen.
 


Verstrikt - Mel Wallis de Vries

een jaar of twee geleden was ik echt enorm fan van de boeken van Mel Wallis de Vries maar nu vind ik ze erg voorspelbaar. Dit boek kwam ook erg langzaam in maar ik heb doorgelezen. Helaas was het weer niet echt geweldig en erg voorspelbaar. Dit staat er op de achterkant.
 
Als Lara haar ogen opent, is alles zwart. Ze kan zich niet bewegen. Eerst denkt Lara dat ze droomt. Maar hoe hard ze haar best ook doet, ze wordt niet wakker. En dan begint ze stemmen in het duister te horen; sommige boos, andere verdrietig. Wat willen ze van haar? En waarom kan ze niet uit het zwart ontsnappen?
Langzaam komen Lara's herinneringen terug en komt ze erachter dat ze een dramatisch ongeluk heeft gehad. Is ze dood? Moet ze voor altijd in het zwart blijven ronddolen? In haar wanhoop beseft ze één ding: het leven van haar beste vriendin Maud is ook in gevaar. Maar hoe kan ze Maud ooit waarschuwen? Lara zet alles op alles om met Maud in contact te komen, maar de tijd dringt
...
 
Het verhaal is opzich wel redelijk maar ikv ond het gewoon een beetje simpel. Ik denk dat het komt omdat ik nu een stuk ingewikkeldere boeken lees dan toen ik hier fan van was. Dus als je dan weer zoiets leest valt het een beetje tegen. Niet echt een aanrader dus, tenzij je niet zoveel misdaadboeken leest als ik dat je makkelijk de dader raadt:)



Steenrijke Meisjes - Jackie Collins
 
Ik wilde nog een redelijk makkelijk weg te lezen chickflick. Normaal lees is dat soort boeken echt nooit maar op vakantie vind ik het altijd wel fijn. Mijn moeder had deze gelezen en zei dat hij wel leuk was. Dus las ik hem ook. Dit staat er op de achterkant:
 
Hippe clubeigenaar Bobby, de zoon van Lucky Santangelo, was op school hecht bevriend met het steenrijke trio Denver Jones, Carolyn Henderson en Annabelle Maestro. Denver is inmiddels een hotshot advocate in LA. Carolyn is de assistente én minnares van een invloedrijke senator van Washington. En Annabelle, de bloedmooie dochter van twee megafilmsterren, slaat haar klauwen graag in beroemde mannen. Als Annabelles moeder wordt doodgeschoten in de slaapkamer van haar landhuis in Beverly Hills, zoekt Annabelle haar oude vrienden weer op. Samen met Lucky duiken ze in de vieze zaakjes die tot de moord hebben geleid…
 
Precies wat ik er van had, echt een fijn boek voor op vakantie. Ik wil niet zeggen een lekker 'dom' boek want het is nog een best dik boek met veel verschillende verhaallijnen, maar wel 'luchtig'. Ook leuk dat er nog een klein beetje een detective thema inzit, want daar houd ik wel van.
 
Kennen jullie één van deze boeken? En willen jullie vaker boeken reviews zien op mijn blog?
 
Liefs,
 
Charlotte

P.S: zouden jullie de vraag aan de zijkant van mijn blog in willen vullen?
 
 


8 comments:

  1. Klinken als leuke boeken! Ik lees zelf altijd van die chicklits op vakantie haha, boeken waarbij je gewoon niet teveel hoeft na te denken :) xx

    ReplyDelete
  2. Ik ken ze allemaal niet haha, maar wel goed dat je ook Engelse boeken bent gaan lezen! liefss

    ReplyDelete
  3. De boeken van Mel Wallis de Vries vind ik ook erg spannend!!

    ReplyDelete
  4. Die foto's heb je echt leuk gemaakt! Geweldig! Ik heb vroeger ook een paar boeken gelezen van Mel Wallis de Vries. Erg spannend!

    Liefs,
    Adriënne

    ReplyDelete
  5. Wat een leuke foto's! Ik kende ze allemaal nog niet. Verstikt lijkt me erg spannend!

    Liefs.

    ReplyDelete
  6. klinkt erg leuk en spannend!

    xx Mounia

    ReplyDelete
  7. Erg leuke boeken! En de foto's zijn ook heel mooi. Je blog is echt heel gaaf! Ik volg je nu ook :D

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!