14 November 2013

DIY: T-Shirt Print



 

 Ik heb eindelijk weer een Do It Yourself voor jullie. Deze heb ik al een keertje eerder gedaan, in deze post, maar dat was niet hele goede kwaliteit. Dit keer heb ik goede foto's gemaakt en ga ik het duidelijker uitleggen. Enjoy:)



Wat heb je nodig?
- Transferpapier, ik gebruikte die van de ACTION
- Een wit T-Shirt
- Een afbeelding die je op je shirt wil
- Een Inkjet printer
- Een schaar
- Strijkplank en strijkbout
 
Stap 1
Kies een afbeelding uit die je op je shirt wil hebben. Ik wilde graag de header van mijn blog. Let op, als er tekst in de afbeelding zit, zoals bij mij, zorg dan dat je de afbeelding spiegelt. Dit kan je heel gemakkelijk doen met paint. Print de afbeelding uit op het speciale transferpapier. Kijk even goed of je afbeelding wel op de kant zonder ruitjes komt want anders heb je er niets aan.
 
 
Stap 2
Je hebt je afbeelding nu uitgeprint. Laat de afbeelding een halfuurtje goed drogen. Als het goed droog is leg je het papier met de geprinte kant naar beneden op je shirt. Zorg dat de hoeken afgerond zijn en dat je de afbeelding goed recht neerlegt.
 
 
Stap 3
Nu ga je de afbeelding op je shirt strijken. Je moet zorgen dat je alles goed meeneemt, ook de hoeken. Je strijkbout moet op ongeveer 160 graden staan. Op de verpakking stond dat je ongeveer 2 minuten moest strijken maar ik zou nog iets langer doorgaan zodat je zeker weet dat je afbeelding goed op je shirt zit.
 
 
Stap 4
Laat je shirt even een beetje afkoelen en haal dan heel voorzichtig en gelijkmatig het bovenste laagje van het papier van je shirt af. Als het goed is zit j de afbeelding nu op je shirt! Begin eerst met één hoekje, als je merkt dat de afbeelding nog niet op het shirt zit druk je het papier weer terug op je shirt en ga je er nog eventjes overheen strijken.
 
 
 
Stap 5
Tadáaa! Je shirt met eigen print in klaar!
 
 LET OP: Dit is allemaal volgens de gebruiksaanwijzing van het transferpapier van de action voor op licht textiel. Als je papier van een ander merk gebruikt of als je op donker textiel drukt zal de gebruiksaanwijzing misschien anders zijn!
 
 
 
 
 
Gaan jullie deze DIY doen?
 
Liefs,
 
Charlotte


11 comments:

  1. Heel erg leuk! Zou je misschien ook een kijkje op mijn blog willen nemen als je tijd hebt?

    ReplyDelete
  2. OMGGG Charlotte dat is echt super leuk verzonnen! Nog nooit eerder gezien bij een blogger, ik vind het echt tof ♥♥

    ReplyDelete
  3. Ik heb het ook ooit gemaakt, leuk dat je je eigen header hebt gebruikt!

    ReplyDelete
  4. Heel erg leuk gedaan, mooi resultaat xx

    ReplyDelete
  5. Leuk idee om een shirt met je eigen blog te maken. Toch een beetje extra reclame :) Ik heb dat transfer spul ook nog ergens liggen. Misschien eens gaan uitproberen!

    ReplyDelete
  6. Dit is echt een geweldig idee! Super leuk!

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!