3 November 2013

Reisverslag: I Was In Londen!

 
Ik was voor het eerst in Londen deze herfstvakantie! Ik ging voor 4 dagen met mijn moeder naar Londen en het was echt helemaal super. Hier een soort van 'reisverslag' voor jullie.
 
We vertrokken dinsdagavond met de trein naar Hoek van Holland om daar de boot te nemen naar Harwich. De bootreis verliep gelukkig goed, en de volgende ochtend moesten we al om half 7 opstaan om uit onze hut te gaan, van de boot af. We namen de trein naar Londen, een reis die wel anderhalf uur duurde. Ik ben maar een beetje half gaan slapen want het is niet fijn als je helemaal moe in Londen aankomt. We kwamen in Londen aan op Liverpool station en moesten van af daar de metro nemen. Het lijkt op het eerste gezicht enorm lastig om de goede metro te pakken maar eigenlijk is het best simpel; je moet gewoon even goed kijken welke lijn je nodig hebt en vooral welke kant op. Het is wel verschrikkelijk krap in de metro, zeker richting het centrum. Je staat helemaal opgepropt tussen allemaal mensen maar op één of andere manier passen er bij iedere halte toch nog wat mensen bij. Ons hotel lag tegenover Hyde Park, dus best dicht bij het centrum. We zetten onze koffers in het hotel en toen konden we eindelijk Londen in!
 

De eerste dag was het plan Oxford Street, want we zouden de tweede en derde dag alle toeristische attracties gaan bezoeken. We zijn de eerste dag in de Primark, New Look, GAP sale, River Island en nog veel meer winkels geweest. We hebben geluncht bij Starbucks. 's avonds hebben we de metro naar Covent Garden genomen want daar gingen we naar de musical: The Lion King. Eerst hebben we wat gegeten bij een restaurantje dat Garfunkels heet. Daarna zijn de naar The Lion King gegaan. Het was echt helemaal geweldig. Die mensen kunnen allemaal echt supergoed zingen, niet normaal gewoon. De kleine Simba en Nala werden gespeeld door twee kleine kindjes, die het echt heel goed deden en ook supergoed konden zingen. Heet was extra leuk want bij sommige stukken kwam het ensemble door het publiek lopen! Na de Lion King gingen we naar ons hotel toe en lekker slapen want we waren best moe.
 
Voor het vertrek op de boot
 
Starbucks, ik heb een rare arm, I Know.
 

Oxford Street
 

The Lion King!!!
 
In Garfunkels
 
En toen was dag twee alweer aangebroken! 's Ochtends aten we snel wat in ons hotel en daarna zijn we gelijk de stad weer ingegaan. We hadden voor de tweede dag kaartjes voor een 'Hop-On Hop-Of' bus. Dat is ene bus die een hele route langs alle attracties van Londen rijdt en dan mag je bij alles uitstappen en daarna weer instappen. Toen we de kaartjes gingen ophalen vertelde de mevrouw van de bus dat we er een extra dag gratis bij kregen! Dat was natuurlijk super! We zijn gelijk op de eerste bus die we vonden gestapt en daarna op de eerst volgende halte er weer af: St. Pauls Kathedral. Een enorme kerk. We zijn er niet in geweest want daar moest je dan weer voor betalen maar van buiten af was hij ook al erg indrukwekkend. Na een rondje om de kerk te hebben gelopen en het maken van de-foto-die-je-wel-moet-maken-als-je-in-Londen-bent, bij een rood telefoonhokje, stapten we weer op de bus.
 
De volgende stop was de Tower Bridge, waar we helemaal overheen zijn gelopen. Na weer een kort busritje stapten we uit bij de Tower of Londen, waar we kaartjes voor hadden. Daar hebben we een paar uurtjes rondgelopen want er is erg veel te zien. Het is namelijk niet één tower maar een paar verschillende. In eentje waren de martelwerktuigen te zien, in een andere van alles over ridders en veldslagen. En in één de bekende kroonjuwelen! Dat was echt heel erg goed beveiligd en omdat er zo'n grote rij stond mocht je niet stil blijven staan bij de kroonjuwelen maar moest je op een lopende band staan en terwijl je er automatisch langs ging. Toen we uit de tower kwamen konden we gelijk de 'river-cruise' over de Thames nemen, die ook bij ons buskaartje zat inbegrepen. We voeren onder allemaal bruggen door en de bestuurder van de boot vertelde erg veel grappige dingen over wat we allemaal zagen. Ook voeren we vlak langs The Londen Eye, oftewel het grote reuzenrad, dat ook erg mooi  was om te zien. De boot meerde aan bij de Big Ben en Westminister Abbey dus daar zijn we toen gaan kijken.
 
Na al deze toeristische gebeurtenissen zijn we nog even naar Oxford Street gegaan en daar hebben we nog wat gewinkeld, onder andere bij Selfridges, een enorm warenhuis met allemaal geweldige dingen en prachtige etalages. We hebben er niets gekocht maar alleen daar binnen rondlopen is al super. We waren helemaal uitgeput want geloof me, toeristisch zijn in nog vermoeiender dan winkelen:) Dus toen zijn we de eerste Mac Donalds ingegaan die we tegenkwamen en daar hebben we lekker gegeten. Daar hebben we nog een stukje over Oxford Street gelopen voordat we naar ons hotel zijn gegaan.

St. Pauls Kathedral
 
Poseren bij een telefoonhokje, Tja, die foto moet je toch hebben vind ik:)

Er zaten allemaal heel lieve eekhoorntjes in het park bij de kerk.
 
Tower Bridge
 
The Tower of Londen
 
Superschattige poppetjes voor in de kerstboom in het winkeltje van de tower. Helaas waren ze een beetje duur:(
 
Harnassen in The Tower

Londen Eye!
 
De bekende Big Ben
 
Selfridges, echt een enorm warenhuis.


Terug in ons hotel, Welterusten:)
 
Dag numero 3. 's Ochtends zijn we als echte toeristen naar het wisselen van de wacht gaan kijken bij Buckinham Palace. We stonden helemaal vooraan bij het hek en werden daarom af en toe een beetje geplet door andere mensen maar we hadden wel de beste plaatsen. Het wisselen van de wacht was erg grappig om te zien, al vond ik sommige stukken wel een beetje lang duren. Vooral de 'band', ik weet niet of je het zo noemt, vond ik leuk die meeliep met de wacht. Er waren echt heel veel mensen komen kijken dus toen het was afgelopen liep iedereen door elkaar heen. Het was even zoeken naar de dichtstbijzijnde bus stop voor onze hop-on hop-off tour maar uiteindelijk vonden we er eentje.

We zijn toen naar de musea gegaan, die in Londen bijna allemaal gratis zijn. We wilden eigenlijk naar het National Historisch Museum maar omdat we niet helemaal aan het opletten waren waar we heen liepen kwamen we bij het Science Museum uit. Dit leek ons echter ook leuk dus zijn we dat toen gaan doen. In het museum hebben we ook geluncht wat erg lekker was. Er was erg veel te zien en te doen, vooral veel interactieve spelletjes. We zijn niet heel lang binnen geweest maar wat me hebben gezien vonden we erg leuk. Na het science museum hebben we weer de bus genomen en zijn we naar Harrods gegaan, een nog groter en nog chiquer warenhuis dan Selfridges. Ook hier was heel veel te zien, het leek eigenlijk ook net een museum. Toen we uit Harrods kwamen wilden we weer op de bus stappen. Alleen dit keer moesten we wel een halfuur wachten, wat niet heel fijn was. Toen we eindelijk op de bus zaten zijn we naar Leicester Square gegaan.

Op Leicester Square hebben we heerlijk gegeten bij pizzaria 'Bella Italia'. Daarna zijn we nog een hele grote M&M store op Leicaster Square ingegaan waar je M&M's kon scheppen in alle kleuren, ook roze, paars, turquoise en zwart! Daar kochten we een klein zakje M&M's en toen zijn we door China Town een heel eind terug gelopen richting Oxford Street. Daar zijn we nog even iets gaan terugbrengen dat we te groot hadden gekocht en daarna gingen we weer naar ons hotel.
 
Het wisselen van de wacht.
 
Het Science museum
 

Teddyberen bij Harrods!

China Town!
 

 De M&M store met alle gekleurde M&M's in de achtergrond.
 
En toen was het alweer dag 4, oftewel, de laatste dag. We hadden nog de hele dag want we hoefden pas 's avonds weer in Harwich te zijn om de boot te nemen. We hadden eigenlijk alles wat we echt wilden zien al wel gezien dus hebben we de laatste dag lekker een beetje rustig aan kunnen doen. Ik wilde nog wel even de Topshop in want daar was ik nog niet geweest. En we hebben nog over Regent Street gelopen en een paar zijstraatjes bekeken, waar we naar een Vintage Winkel Beyond Retro gingen en naar een hele grote speelgoedwinkel genaamd Hamleys. Dat was echt enorm druk, want het was zaterdag en dan zijn er natuurlijk de meeste mensen. In Hamleys stonden ook allemaal werknemers speelgoed te demonstreren. Van autootjes die over het plafond konden rijden tot ballonen die je zelf in een andere vorm kon vormen en van boemerangs tot op afstand bestuurbare modelhelikopters.
 
Na alle vier verdiepingen van de speelgoedwinkel te hebben bekeken zijn we nog een keer richting Leicaster Square gelopen. We kwamen onderweg langs het museum The National Gallery. Hier wilde ik nog heel erg graag heen en het was toeval dat we daar uitkwamen. Ook dit museum was gratis dus dat was ook super! Eerst hebben we geluncht in het café van het museum en toen zijn we nog in het museum gaan kijken. In The National Gallery hangen allemaal oude schilderijen, iets wat ik altijd heel leuk vind om te zien. We zijn er niet heel lang in geweest want we aren best moe maar wat we ervan gezien hebben was gaaf om te zien.
 
Toen pakten we de metro naar Covent Garden, waar we eerste avond ook al waren geweest toen we naar de musical gingen. Daar liepen we even over de markt en hebben we bij de Burger King gegeten. We aten best vroeg want we moesten nog helemaal met de metro naar ons hotel, onze koffers meenemen, uitchecken en de metro naar Liverpool Station nemen. Daar moesten we nog een halfuurtje wachten voordat we op de trein konden richting Harwich. De treinreis duurde weer anderhalf uur en toen zaten we plots weer in onze hut op de boot, op weg naar huis.  
 
Een heel groot beeld van een blauwe kip op Leicester Square:)
 
Covent Garden:)
Hele grote kerstballen op Covent Garden


Dat was mijn hele verslag, best uitgebreid hè? We hebben dan ook echt alles gezien dat je gezien kan hebben in vier dagen. Het waren echt vier superdagen! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen, ik vond het in elk geval erg leuk om helemaal zo op te schrijven. Mijn shoplog van Londen komt natuurlijk nog online! En ik wil jullie erg bedanken voor de tips die jullie gaven in een eerdere post, daar hebben we zeker gebruik van gemaakt. 
 
Zijn jullie al een keer naar Londen geweest?

 Liefs,
 
Charlotte

17 comments:

  1. Wauw wat een prachtige foto's en leuk om te lezen! Ik ben ook 2 jaar geleden naar Londen geweest, toen heb ik ook veel wat jij hebt gedaan ook gedaan. Ik ben ook naar the lion king geweest in hetzelfde gebouw als jou foto. Londen is mooi! ;)

    ReplyDelete
  2. wat leuk om te zien ! ik kom 2 keer per jaar in london ik vind london geweldig! Leuke fotos (:
    & yes ik volg je terug via GFC

    ReplyDelete
  3. Wat leuk om te zien, ik ben er zelf ook geweest deze herfstvakantie. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zat je toevallig in het Columbia hotel? Daar verbleef ik namelijk ook, de muren en lampen zijn exact hetzelfde in ieder geval. :)

      Delete
    2. Waaa! Ja daar zat ik ook! wat toevallig!

      Delete
  4. Super leuk, ik wil ook ooit naar londen :)

    ReplyDelete
  5. Klinkt als een heel erg fijne trip! Londen is mijn tweede thuis, en Parijs m'n eerste thuis, haha! Dus ik ken Londen best goed, en ik vind het er fantastisch. Hoe vaak je er ook komt, je ontdekt altijd nieuwe dingen, nieuwe plaatsen, nieuwe musea, nieuwe winkeltjes,... En de toeristische atracties zijn natuurlijk ook geweldig. Ik ben best jaloers dat je de Lion King bent gaan kijken, die wil ik ook heel graag nog eens zien :) En kindjes in een musical zijn zo vertederend he! Ik ben afgelopen week naar Belle en het Beest geweest en Sip is ook gespeeld door een kindje, echt te cute! :)

    XO Imke

    ReplyDelete
  6. Supergaaf! Lief die eekhoorntjes en ik heb volgens mij dezelfde jas als jij. Staat je leuk! :) Liefs

    ReplyDelete
  7. Oh, superleuke foto's! Londen is echt zo heerlijk om in rond te lopen ^^ Die eekhoorntjes zijn zo cute. Oh, en bij een telefoonhokje poseren vind ik zo leuk, ook al ben ik al verschillende keren in Londen geweest, ik wil het steeds opnieuw doen, haha

    Liefs, Liese

    ReplyDelete
  8. Wauw! Heel erg leuk verslag, en leuke foto's! ik ben zelf ook een keer in Londen geweest maar zo te zien moet ik weer terug! xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. En je hebt een hele leuke blog, ik volg je nu via Bloglovin en GFC xx

      Delete
  9. Wat een super leuke foto's Het is voor mij bijna een jaar geleden dat ik in londen was! Ik hoop snel weer eens een keer te gaan (:

    ReplyDelete
  10. Wauw Charlotte wat leuk dat je naar Londen bent geweest! Ik ben er in de zomervakantie geweest met mijn moeder. Ik vond het super tof! IK heb trouwens heel veel dezelfde foto's als jou gemaakt hahah :D

    ReplyDelete
  11. Jaa Londen is zo'n ontzettend leuke stad hè! Leuk dat je erheen bent geweest, zo te zien heb je genoeg leuks gedaan die dagen :) Camden market is trouwens ook heel erg leuk, maar nu komt mn tip iets te laat haha!

    ReplyDelete
  12. Londen is zooo leuk!!! Ik ben er ook geweest en herken een heleboel hahaha!

    ReplyDelete
  13. Oh wauw! Zalige M&M stoer en wat hebben jullie ontzettend veel gedaan. Natuurlijk een musical visite, dat hoort wel bij een Londen bezoek en dan nogwel zulke mooie. Volgens mijn moeder dan is The Lion King fantastisch en erg knap met alle dans. Ben vroeger al eens naar Londen geweest maar tegen nog een trip zou ik geen neen zeggen.

    ReplyDelete
  14. Super leuk! Ik ben er zelf een aantal weken geleden geweest. Die M&M shop is zo groot en leuk haha! Leuke foto's. Ik volg je nu, volg je terug? :)

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!