12 June 2014

24 hours in Paris! (verslag + vlog)

 
In de fontein voor de Eiffeltoren, v.l.n.r. moi, Kiki, Annick en Noor

Met school ging ik dit weekend 24 uur naar Parijs. Het was echt helemaal super! Ik was nog nooit geweest dus was het extra leuk. voor jullie heb ik een kort verslagje geschreven en samen met Noor gevlogd voor ons YouTube kanaal.


Hier is de vlog van Noor en mij. We hebben niet alles gefilmd maar het geeft wel een goed beeld van wat we allemaal gedaan hebben en hoe gezellig het was:
 

 
En nu een verslagje van de dag:
We vertrokken om half zes 's ochtends met de bus vanaf school. Veel te vroeg wat mij betreft en gelukkig dachten meer mensen er zo over en konden we nog lekker even slapen in de bus. Om 12 uur kwamen we aan in Parijs. Het was de hele busreis erg slecht weer dus we baalden een beetje, maar zodra we in Parijs kwamen was het superwarm. Een beetje te warm voor een stad zelfs, en mij hoor je niet snel klagen over warmte.
 
Bij de Starbucks, nous ne sont pas hipsters!
 
In Parijs kregen we heel veel vrije tijd. Ik liep met een groep van 7 meiden, wat supergezellig was. We zijn naar het Louvre geweest (niet erin) en naar de Eiffeltoren (niet erop). Daarna kwamen we bij een fontein waar je gewoon in mocht zwemmen! Toen gingen we met zijn allen pootje baden in de rivier, wat echt heerlijk was met dat warme weer.
 
Met Noortje in de fontein
 
Toen liepen we vanaf de rivier naar de Champs Elysée, waar we in de Abercrombie gingen, alleen voor de foto:) En toen zat onze tijd er al weer op! We moesten bij een plein verzamelen met de hele groep, alleen was dat plein iets verder dan we hadden gedacht. We besloten de metro te nemen. En toen ging alles mis... Haha, dat klinkt wel heel dramatisch maar het was ook wel echt zo. We hadden namelijk de verkeerde halte verstaan. Dus wij gingen helemaal goed dat metro systeem doorlopen en waren hartstikke trots op onszelf dat we bij de juiste halte waren gekomen. Totdat bleek dat we bijna buiten Parijs waren beland in één of ander klein dorpje! Oops. Gelukkig hadden we de nummers van onze docenten en toen hebben zij ons even duidelijk uitgelegd bij welke halte we moesten zijn.
 
Kaart lezen met Romée
 
Uiteindelijk is het dus allemaal goed gekomen en kwamen we, weliswaar meer dan anderhalf uur te laat, aan op de afgesproken plek. In die buurt mochten we zelf kiezen waar we wilden gaan eten. Aangezien we nog maar heel kort de tijd hadden sprongen we de eerste de beste pizzeria binnen. Toen hebben we even lekker gegeten en een beetje uitgerust van de chaos.
 
avec Kiki
 
Als laatste gingen we met school nog op een rondvaartboot over de Seine, wat echt heel mooi was, en nog een keertje naar de Eiffeltoren, die nu helemaal verlicht was. Om twaalf uur zaten we weer in de bus, allemaal doodop. Om half zeven 's morgens kwamen we weer aan op school.
 
's avonds bij de Eiffeltoren met de gang. v.l.n.r. Romée, Lisanne, Jacqueline, Kiki, Noor, Annick en ik
 
Het was echt een geweldige dag! Het was vooral leuk omdat we lekker veel vrije tijd hadden en dus ons eigen programma konden bepalen. Ook was het heel gezellig met iedereen.Volgend jaar mag ik nog een keer en dat ga ik zeker doen!
 
Zijn jullie al een keer in Parijs geweest?
 
Liefs,
 
Charlotte

14 comments:

  1. Klinkt als een drukke, maar super leuk dag! Haha zoiets met de metro zou mij ook zo overkomen ;)

    ReplyDelete
  2. Wat een ontzettend leuk verslag en filmpje, zo te zien heb je het echt super gehad! Parijs lijkt mij echt een hele mooie en leuke stad!
    Haha, met die metro ;), gelukkig is het nog goedkomen :)

    ReplyDelete
  3. Wat een super leuk artikel! Ik wil ook zoo graag naar Parijs! x

    ReplyDelete
  4. Wat gaaf 24 uur in Parijs! Zo te zien heb je echt een tegekke dag gehad. PS. I like your shorts! :). Liefs!

    ReplyDelete
  5. Hele leuke foto's en jullie kleding is ook echt leuk :) x

    ReplyDelete
  6. aah wat onwijs leuk! Ik heb dat ook altijd willen doen maar ik mocht helaas toen niet mee. Jullie hebben duidelijk genoten

    ReplyDelete
  7. Wat een leuke foto's en filmpje! Zo te zien hebben jullie het super gezellig hadden. En wat een leuke outfits trouwens :) Ik ben ook een keer in parijs geweest en vind het echt een hele mooie en leuke stad. xx

    ReplyDelete
  8. Wat leuk om gewoon 24 uur naar een stad te gaan! Dat zou ik ook graag een keer willen doen. Gewoon zomaar, zonder erover na te denken. Tas pakken en gáán!

    ReplyDelete
  9. Het ziet er uit als een hele gezellige dag!
    Liefs, Tessa

    ReplyDelete
  10. Wat een onwijs leuk filmpje en foto's! Parijs lijkt me zo leuk, ik wil er ook zo graag heen. Ziet er uit als een leuke dag! :)

    ReplyDelete
  11. Oeh, Parijs is zo leuk! Erg leuk artikel en filmpje ♥

    ReplyDelete
  12. Echt leuk!! Leuk filmpje en de foto's zien er ook supergezellig uit!

    ReplyDelete
  13. Leuke foto's! Parijs is echt een mooie stad <3

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!