15 June 2014

DIY: Cropped Blouse With Low Armholes

 
Een simpele en leuke DIY voor een blouse zonder mouwen en lage armsgaten. Deze DIY kost je maar zo'n 5 minuutjes tijd en dan heb je een superleuk item voor de zomer!


 
Wat heb je nodig?
- Een (oversized) blouse, ik gebruikte een oude van mijn vader
- Een stofschaar
- Een lineaal
 
Hoe ga je te werk?
Dit is eigenlijk een heel simpele DIY, volg deze stappen voor het eindresultaat:
 
1. Knip de mouwen van de blouse. Dit doe je zodat het iets makkelijker wordt om zometeen recht te knippen.
 
 
Stap 2. Knip nu langs de naad van de schouders. Zorg dat je langs de buitenkant van de naad knipt want dan gaat het niet rafelen.
 
 
Stap 3 (eventueel) Knip de armsgaten lager en de schouders minder breed. Misschien vind je je blouse nu al goed, maar omdat mijne een beetje te oversized was  wilde ik de schouders iets kleiner knippen en de armsgaten iets lager. Ik heb toen uitgemeten hoeveel ik afknipte, zodat ik aan beide kanten evenveel knipte. Hiervoor heb je dus een lineaal nodig. Ik nam 6 centimeter onder de arm en 4 centimeter van de schouders af. Let op, als je dit gaat doen ga je de naad dus kapotknippen en gaat je blouse eerder rafelen. Ik vind dit zelf nooit zo'n probleem want ik vind het wel een stoer effect hebben.
 
 
 
Stap 4. Om je blouse 'cropped' en 'knotted' te maken laat je de onderste paar knoopjes open en maak je een knoop van de twee punten. De rest van je blouse vouw ja naar binnen toe dubbel als je hem aan hebt.
 

 
Tadááá een heel nieuw kledingstuk van een oude blouse. draag he op een mooie high-waisted short of broek en je bent ready to go.
 
liefs,
 
Charlotte
 
 Ps: Negeer de obvious sunburns op mijn arm.

6 comments:

  1. Super leuk gemaakt! Staat ook heel leuk :)

    ReplyDelete
  2. hij is erg leuk geworden.! ♥

    ReplyDelete
  3. Hele leuke DIY, staat je leuk!

    ReplyDelete
  4. Super leuk! Wij hebben ook een paar oude shirtjes veranderd in cropped tops. :) Verslavend om te doen. haha. Liefs

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!