30 July 2014

Last Minute Zomer Leesvoer, van mij voor jou

Ik ben een boekenwurm en ik ben er trots op. Wat is er niet leuk aan lekker wegdromen in een boek en je er helemaal in verliezen? Dit jaar heb ik helaas iets minder gelezen dan normaal, door drukte met school en dan vooral alle boeken die ik verplicht moest lezen. Als je iets moet lezen heb je er gelijk geen zin meer in. Hebben jullie dat probleem ook?

Hoe dan ook, hier zijn een aantal boeken die ik heb gelezen in vorige jaren en deze zomer en die ik aan kan raden. Het staat niet gesorteerd op stijl of wat dan ook, willekeurige volgorde dus. 
 
 
The Fault In Our Stars - John Green Het befaamde boek dat je gelezen moet hebben. Het verhaal is niet heel speciaal, het is wel vaker gedaan, maar de manier van schrijven is erg origineel en maakt het hartverscheurend. Ik heb deze in het Engels gelezen, wat prima te doen is, dus dat raad ik aan.
 
Als Flamingo's op het Schoolplein staan - Wendy Wunder Cam weet dat ze gaat dood gaat en verhuist naar een dorpje waar zogenaamd wonderen gebeuren op verzoek van haar moeder. Een boek over kanker, net zoals The Fault, maar ik vind deze misschien nog wel beter. Het verhaal wordt met zoveel humor en grappige wendingen vertelt. Dit is echt één van mijn favoriete boeken.
 
Harry Potter reeks - J.K. Rowling De Harry Potter reeks ben ik nu opnieuw aan het lezen in het Engels. Ik vind echt dat de boeken nog zoveel beter zijn dan de films, die ook ontzettend goed zijn. Boeken die je gelezen moet hebben.
 
 
 
 
 
Deadline - Rachel Ward Jem ziet de sterfdatum van iemand als ze ze in de ogen kijkt. Dit boek heeft echt alles: een goed plot, spanning, liefde, verdriet, en een hele mooie manier van schrijven. Een aanrader voor wie van Hunger Games achtige boeken houdt.
 
Lord Of The Flies - William Golding Englisch literature. Een groep vliegtuig vol schooljongens stort neer op een eiland en ze veranderen langzamerhand in beesten. Een boek waar je echt even in moet komen en waar je wel goed Engels voor moet kunnen. Het boek heeft veel symbolisme en een diepere betekenis. Je moet er van houden.

Zielen - Stephanie Meyer Nee, geen twilight. Dit is absoluut geen liefdesverhaal maar een verhaal over aliens die de aarde overnemen en als 'zielen' in de lichamen van mensen gaan wonen. Het handjevol mensen dat nog zichzelf is, vecht terug.
 
 
Uit Liefde - Kate Morgenroth Een spannende roman met een moord. Niet te ingewikkeld maar wel een goed plot.
 
Jetset - Marion Pauw Ik ben geen groot fan van dit soort vaak mislukte romans/detective boeken maar ik moet toegeven: dit is echt een goed boek. Het plot zit heel goed in elkaar en dat houdt je echt in de greep.

My Most Excellent Year - Steve Kluger Een heel mooi en grappig geschreven boek met veel leuke dingen als grappige voetnoten, brieven van personages aan elkaar en heel originele personages. Ik las dit boek in het Engels, het eerste boek ooit dat ik in het Engels las. En ik raad je zeker aan dat ook te doen.

 

 
De Hemel Van Hollywood - Leon de Winter Voor je literatuurlijst. Wat een goed boek was dit! Ik koos het alleen op de titel maar het is een heel goed boek over drie mislukte acteurs die gaan proberen geld te roven van een stel gangsters.
 
Kaas - Willem Elsschot Voor je literatuurlijst. Een heel dun boekje dat kritiek levert op de zakenwereld op een hele droge en grappige manier.

Het Gouden Ei - Tim Krabé Voor je literatuurlijst. Een zenuwslopend en ontzettend spannend boek over een vermissing en een toevallige samenloop van omstandigheden. Erg ingewikkeld geschreven, vooral qua opbouw, maar wel een heel goed boek

Glamour & Paparazzi - Marieke Ordelmans Een ontzettend luchtig boek over een meisje dat ontdekt wordt voor een modellenwedstrijd. Heerlijk simpel om lekker weg te lezen op het strand.

 
 
We Need New Names - Noviolet Bulawayo Dit is misschien wel mijn favoriete boek ooit. Het is zo goed geschreven en ondanks dat er niet een hele afwisselende verhaallijn in zit blijf je doorlezen om te zien wat er gaat gebeuren. Het verhaal gaat over een groep kinderen in een arm land in Afrika die proberen kind te zijn in een omgeving waar dat niet echt mogelijk is.
 
Ik Besta Niet - Cristin Terril Dit boek is ontzettend spannend, echt een beetje hongerspelen achtig. Het gaat over tijdreizen en het houdt je helemaal in zijn greep. Ik las dit boek in twee dagen uit.
 
Gone reeks - Micheal Grant Op een dag is in een stad iedereen boven de zestien verdwenen en zitten alle kinderen opgesloten in een gigantische koepel. de kinderen proberen te overleven maar het eten raakt op, pestkoppen worden terreurleiders en er vinden mutaties plaats. Je raakt niet snel uitgelezen met 6 boeken.
 
Laat het me absoluut weten als jullie nog leuke boeken weten want ik ben van plan veel meer te lezen deze zomer.

Liefs,

Charlotte

4 comments:

  1. Ik herken dat zó erg! Als je iets van school MOET lezen, zit ik vaak meteen : "pfff..." haha. Ik voel me nog al erg, maar ik heb nog steeds "The Fault In Our Stars" niet gelezen. Ik moet dit boek echt gaan lezen. Ik heb pas de film gezien en die was zó mooi. Ik had mezelf er toe gezet om eerst het boek te lezen en daarna pas de film, maar ik kon het niet laten. Haha, dus dat boek word eer daags wel door mij versleten denk ik. haha. Liefs Rosina

    ReplyDelete
  2. De boeken klinken allemaal heel leuk! We need new names heb ik ook gelezen en ik vond hem heel mooi!

    ReplyDelete
  3. The fault in oud stars wil ik ook zo graag lezen! Fijne boekentips!

    ReplyDelete
  4. Ik lees zelf ook vrij veel maar een aantal van de boeken die je noemt heb ik toch nog niet gelezen dus dat ga ik zeker even doen! Nu ben ik bezig met de divergent serie, ook echt een aanrader!

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!