1 November 2014

Dear November,

 

Het is November! Ik vind November altijd een leuke maand. Alles heeft zo'n gezellig 'van-herfst-naar-winter' sfeertje. Geurkaarsjes branden, alvast brainstormen over sinterklaas- en kerstcadeautjes, warme truien; je kent het allemaal wel.  Eén van mijn favoriete bezigheden in de herfst/winter maanden is boeken lezen en thee drinken, waar ik gister sinds lange tijd eindelijk weer eens aan toe kwam.

 
Waar ik vroeger minstens één boek per week uitlas, kom ik er tegenwoordig gewoon niet meer aan toe. However, in deze tijd van het jaar heb altijd iets meer tijd. Mijn tennis is afgelopen en er begint een nieuwe periode op school dus ik heb minder toetsen. Gisteravond en vanochtend heb ik voor het eerst sinds lange tijd weer een aan één stuk door een boek uitgelezen. wat een heerlijk gevoel is dat toch. Het boek in kwestie is 'Looking For Alaska' van John Green. Wat een geweldig boek. Ik moest wel echt eventjes inkomen (ahumn, bijna een maand van steeds een aantal pagina's lezen en dan weer wegleggen), maar gisteravond heb ik van pagina 123 tot het einde, pagina 271 gelezen.
 
 
John Green is echt een goede schrijver. Ik denk dat de meeste van jullie wel 'The Fault in Our Stars' hebben gelezen, of tenminste de film gezien, en dat is ook echt een fantastisch verhaal. Niet omdat het nou het meest bijzondere verhaal is, een dramatisch liefdesverhaal tussen twee terminaal zieken heb ik wel eens vaker gelezen, maar gewoon om de manier waarop hij alles zo realistisch en goed beschrijft. Hetzelfde geldt voor 'Looking For Alaska'. Het verhaal kan jou ook zo gebeuren, het zijn alledaags mensen die hun simpele leventje bijzonder maken met spontane acties. Ik vond het echt een heel goed boek, misschien nog beter dan The Fault, gewoon omdat dit verhaal nog een stuk herkenbaarder en werkelijker is. The Fault is soms een beetje te romantisch, een jongen als Augustus kom je nu eenmaal niet zo snel tegen. De personages in 'Looking For Alaska' kunnen daarentegen zo bij je in de klas zitten, wat het verhaal nog meer intrigerend maakt.
 


Mijn November begint trouwens iets minder leuk, ik zit namelijk midden in mijn toetsweek. Deze hele ochtend heb ik dat feit een beetje genegeerd, door te lezen en te bloggen. Maar ik beloof: Zodra dit artikel online staat duik ik gelijk mijn filosofieboek in. Toch mag ik ook nog lezen want voor na de toetsweek moet ik een boek voor mijn lijst hebben gelezen. Ik ben daarom net begonnen in 'Giph' van Ronald Giphart. Niet helemaal mijn type boek maar het is vlot en grappig geschreven, in tegenstelling tot de meeste literatuur.

 
Dit is mijn lieve eenogige  kat Flipje, hij houdt niet zo van November. Hij is op zijn zachts gezegd een beetje 'spastisch' als het gaat om veranderingen. In de zomer ligt hij gewoon de hele dag op zijn rug en is hij op en top vrolijk. De winter vindt hij iets minder maar ook wel prima, als hij maar lekker in de vensterbank, boven de kachel of in een bedje van nepsneeuw mag liggen. Maar de herfst, dat is een drama. Zijn kleine kattenhersens kunnen de afwisselingen van kou en warmte en zon en wind niet echt aan. Hij spendeert nu het grootste deel van zijn tijd zittend op de leuning van een stoel in onze tuin en komt er alleen af als we hem eten geven. Veel kunnen we niet voor hem doen, behalve hopen dat het snel 'echt' winter wordt.
 
 
Dit is Woody. Woody is een aantal jaartjes jonger dan Flipje en dat merk je ook nog wel. het baby'tje van onze familie rent, springt en vliegt van buiten naar binnen, in uit de boom en 's avonds van de etensbak naar de bank om vervolgens knock-out bij één van ons op schoot te liggen slapen. Het liefst bij degene met de meeste zachte kleding. Dat ben ik meestal aangezien ik in mijn onesie onderuitgezakt voor de tv hang.
 
 
Nog iets leuks dat vanmorgen gebeurde: we kregen post van Sinterklaas! In een hele mooie verzegelde envelop. Ik maakte er maar gelijk even een prachtige 'I Woke Up Like This' foto mee. We vieren ieder jaar Sinterklaas met de familie. Dan maken we een surprise en gedicht voor elkaar. Wie ik dit jaar heb gekregen? Dat kan ik niet zeggen, want iedereen leest mijn blog:) Ik doe ook nog surprises met mijn vriendinnengroep dus ik moet hard aan de bak dit jaar. Maar ik vind het alleen maar leuk om te doen dus het komt wel goed. Houden jullie ook zo van November?
Oké, nu moet ik echt gaan leren! Byee!

Liefs,

Charlotte

ps: het is best lang geleden dat ik zo'n soort 'praat post' heb gemaakt. De laatste tijd plaats ik eigenlijk alleen nog maar mode posts. Ik vind dit zelf ook heel leuk om te schrijven en fotograferen, wat vinden jullie?





17 comments:

  1. Wat een prachtige foto's zeg en die sokken zijn zooo lekker fluffy:D

    ReplyDelete
  2. Leuk artikel! Looking for Alaska is inderdaad een heel goed boek. Ik herken me wel een beetje in dit artikel, ik lees ook veel meer als de blaadjes van de bomen zijn gevallen!

    ReplyDelete
  3. Ahh wat een leuk artikel! Komt echt zo 'gezellig' over! Lekker spontaan :). Het is inderdaad zo heerlijk om een boek heel ver uit te lezen! John Green is inderdaad een hele goede schrijver! En wat zijn je katten schattig! Echt cuties! <3 Liefs

    ReplyDelete
  4. Ik word spontaan vrolijk van dit artikel! Een heel gezellig sfeertje :)

    ReplyDelete
  5. Hele leuke foto's! De brief van sinterklaas is vooral leuk! <3

    ReplyDelete
  6. Wat een lieve katten! Wij hebben nu zelf twee kittens en die hebben dus ook energie voor tien hihi. Zelf houd ik dus totaal niet van boeken, maar met een kopje thee en een tijdschrift/laptop op schoot word ik wel heel blij! Liefs!

    ReplyDelete
  7. Wat een lieve katten:) X Laura www.mixtfashion.com

    ReplyDelete
  8. oehh die sokken!!! En wat een leuke kat!

    ReplyDelete
  9. Super leuk artikel, en wat een mooie foto's!

    ReplyDelete
  10. John green is fijn, heeft fijne metaforen maar vind het ook gaaf hoe hij "dagelijkse" problemen vaak op een redelijk, humoristische manier neer kan zetten.

    ReplyDelete
  11. Leuke foto's, zelf merk ik dat ik ook meer lees in de koudere maanden dan in de zomer. 5 boeken in 2 maanden tijd heb ik gelezen! Lees zeker de Maze runner eens!
    Van john green heb ik enkel the fault in our stars gelezen, prachtig boek x

    ReplyDelete
  12. Wat een lieve katten, ik had ook een eenogige piratenkat toevallig :) Succes met je toetsweek!

    Liefs x

    ReplyDelete
  13. Wat een leuk artikel met leuke foto's zeg! :)

    xx Alex

    ReplyDelete
  14. Wat een super leuk artikel! Ik vind dat je ze vaker moet doen. haha Liefs

    ReplyDelete
  15. Oooh, die derde foto is zo leuk! Succes met je toetsweek trouwens, gaat vast goedkomen. :))

    ReplyDelete
  16. Wat een leuke post! Succes met leren.

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!