26 November 2014

DIY: Stone Necklace


 
Ik heb na een veel te lange tijd eindelijk weer eens een DIY voor jullie: Een kettinkje met daaraan een steentje gewikkeld in ijzerdraad. Het is een erg mooi en minimalistisch sieraad en gelukkig ook heel simpel te maken. Lees snel verder hoe je dit doet.

Wat heb je nodig? IJzerdraad  (zo dun en stevig mogelijk. Mijn ijzerdraad was niet echt geschikt maar ik moest werken met wat ik in huis had), Een kniptang en buigtang (het liefst van de kleine speciaal voor sieraden maar ook dat had ik niet), Steentje(s) en een draad of kettinkje om het steentje aan te hangen.
 
 

Stap 1 Knip met je kniptang een stukje van ongeveer 15cm van je ijzerdraad. Als je steen groter is dan de mijne neem je natuurlijk een groter stuk en als je steen kleiner is vice versa.
 
 
Stap 2 Nu het moeilijke gedeelte. Wikkel de eerste tien centimeter van het ijzerdraad met behulp van je buigtangetje om het steentje. Zorg dat het stevig is maar ook nog een beetje mooi. Voor degenen onder ons die niet zo handig/precies zijn *ahumn ik...* vraag het even aan iemand die het wel kan. Mijn broertje heeft het voor mij gedaan want ik zat alleen maar te prutsen. Als betere materialen tot mijn beschikking had was het natuurlijk wel gelukt ;)
 

Stap 3 Van de 5 centimeter die je nog niet om je steentje hebt gewikkeld maak je nu een haakje, weer met behulp van het buigtangetje. Let op: Maak je haakje nog niet helemaal dicht, anders kan je hem zo meteen nergens meer aanhangen. Als je nog een stukje ijzerdraad overhoudt, knip je dat deel er gewoon af met je kniptangetje.
 

Stap 4 Hang je steentje met het haakje aan een draadje of kettinkje. Buig je haakje dicht en klaar is kees. Simple as that.



Ik ben erg blij met mijn kettinkje. Ik ga er zeker nog meer maken, maar dan moet ik eerst even op zoek naar iets dunner en buigzamer ijzerdraad.

Liefs,

Charlotte

P.S: Deze DIY is ge├»nspireerd door deze post van Lois Lorinde, alleen heb ik een iets simpelere versie gemaakt. Maar neem zeker ook een kijkje bij haar DIY!

7 comments:

  1. Dit is een hele gave DIY! Ik ga snel een steentje en ijzerdraad enzo kopen :)

    ReplyDelete
  2. Ah like it! Ik ga het binnenkort uitproberen!

    ReplyDelete
  3. Wat tof dat je dit zelf hebt gemaakt!

    ReplyDelete
  4. Hij is super leuk! Goed gelukt. Handig ook zo'n broertje die even kan helpen haha.

    ReplyDelete
  5. Tof gedaan! Ik vind zulke kettinkjes altijd zo mooi :)

    ReplyDelete
  6. Wauw! Die is echt super gaaf! Wat een goed idee, dat ga ik maken als kadootje voor mijn vriendin!

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!