11 January 2015

HÉ JIJ! KOM UIT JE WINTER DIP!


HALLOHALLOHALLOHALLOALOHA. Dat gaf mijn telefoon als verbetering toen ik hallootjes wilde schrijven, dus ik dacht: dat gebruik ik als opening van mijn volgende post. Dan wordt iedereen ook gelijk een beetje wakker geschud. Even een kleine voorspelling: Je zit nu in je comfi en warme kleding, haar in een knot, op je bed/bank met voedsel en je laptop. Waarschijnlijk heb je ook nog lichte koppijn, wallen én een hele berg huiswerk die op je ligt te wachten. Dat is namelijk hoe ik deze week bijna al mijn middagen heb doorgebracht.

Vermoeidheid, een verstoord eetpatroon (over het algemeen meer en koolhydraatrijk willen eten), prikkelbaarheid, een meer dan normaal aanwezige somberheid. Dat zijn maar enkele symptonen van de winterdip die Wikipedia geeft. Wist je dat er zelfs echt een winterdepressie is, waarbij mensen worden geholpen met lichttherapie? Maar dat terzijde. Deze post gaat niet over de verschijnselen van een winterdip, maar over hoe we hem op kunnen lossen. Dus hier zijn zes dingen die je zouden kunnen helpen.

LICHTTHERAPIE Ja die werkt dus echt. Mensen worden somberder van donker en blijer van licht. Dus verlicht je kamer met warm en fel licht, dan zal je je veel vrolijker voelen.

WARMHEID Warmte gaat boven er leuk uitzien in de wintermaanden. Dat moet wel, want geloof me: iedereen ziet er leuker uit in een warme trui met een kleur op haar wangen dan in een dun shirtje met een wit/blauw gezicht van de kou. En daarbij: Warmte is energie, dus waarom zou je je niet lekker warm aankleden?
 
NEGEER-HET-WEER Dat is iets wat ik vooral sterk probeer te doen. Ik laat me veel te veel beïnvloeden door het weer. Schijnt de zon? Dan ben ik vrolijk en actief. Regent het? Dan ben ik somberder en meestal non-actief. Maar, als het regent betekent dat niet meteen dat je de hele dag binnen moet gaan zitten sippen. Je moet alleen je activiteiten een beetje aanpassen. Ga met vriendinnen een filmmarathon houden of ga  lekker binnen series kijken met een kopje thee.

GEZELLIGHEID Als het dan toch zo koud en nat en donker is: maak er dan ook maar meteen gebruik van door alle dingen te doen die je in de zomer niet zo snel doet. Draag je onesie, drink thee en warme chocolademelk, brand kaarsjes en ga in of op je bed/bad/bank liggen met een goed boek.

PLAN-JE-ZOMER Niks helpt beter om mijn humeur beter te krijgen dan te denken aan de zomer. Ik kan uren door reisgidsen, zomerse Tumblr-blogs en mijn oude vakantie foto's bladeren om zo te bedenken wat ik aankomende zomer allemaal wel niet voor leuke dingen kan gaan doen.

VOLHOUDEN Over 69 dagen is het al lente en over 162 dagen zomer. Dat is net niks, toch?

Dit zijn de tips die ik gebruik om de wintermaanden vol te houden. Het liefst zou ik net als Woody (het pluizenbolletje op de foto) de hele dag op een warme plek liggen te slapen en af en toe wat eten, maar helaas: ik ben een mens. Hebben jullie nog goede tips voor mij?

Liefs,

Charlotte
 
ps: Ik heb 250 volgers op Bloglovin' bereikt en dit is mijn 499e post, dus bijna mijn 500e! Die twee mijlpalen ga ik natuurlijk vieren met een leuke giveaway, dus stay tuned!

11 comments:

  1. Ahh wat een leuk artikel! Allemaal zo herkenbaar! Dit had ik even nodig! En wow, je voorspelling klopte precies hahah, best wel creepy... Liefs

    ReplyDelete
  2. Warmheid is iets wat me echt heel erg tegenzit deze winter. Ik zie er altijd tegenop om naar buiten te gaan omdat ik het dan weer freezing cold heb. Ik HAAT de winter! Laat het alsjeblieft weer snel lente worden! :(

    ReplyDelete
  3. Heel leuk artikel, en zo herkenbaar inderdaad! Alles zit nu even tegen, vooral school *zucht*.
    Liefs,

    ReplyDelete
  4. hahaha leuk! ik heb je meteen even gevolg op Tumbl!

    ReplyDelete
  5. Ik ben ook al volop bezig met het plannen van mijn zomervakantie haha!
    x

    ReplyDelete
  6. Haha, leuk artikel! Je schrijft leuk!

    ReplyDelete
  7. Superhandig artikel, net wat ik nodig heb! Aanstaande week heb ik tentamenweek, dus ik moet uitkijken dat ik niet in een winterdip kom... ;)

    ReplyDelete
  8. Wat een leuk artikel! Lieve foto ook!

    xoxo
    www.its-dash.com

    ReplyDelete
  9. hele handige tips leuk geschreven!

    ReplyDelete
  10. Ik zit inderdaad met een sweater en een knot met mijn laptop aan tafel. Niet op de bank want ik zit te leren. (en ja ik heb nu even pauze, haha)

    ReplyDelete
  11. Heel leuk artikel, goed geschreven, en zo waar! Ik was vandaag vliegvakanties aan het bekijken voor juli, haha! Helpt me altijd door mijn dipje!

    XO IMKE

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!