21 April 2015

I LIKE THE REAL YOU MORE THAN THE INSTAGRAM YOU


 Buiten les met Romy // Nieuwe ketting van de H&M loves Coachella collectie // Streepjes // Mijn laatste outfit 
Foto voor mijn last few weeks blogpost // Ik wil terug naar Griekenland! // Leuk avondje bij Soof // Donuts met Kiki en Annick
Mijn analoge camera // Outfit in de paarse bloemetjes // De schoolmusical // Boottocht in de haven van Rotterdam 
Nieuwe schoenen // Lange fietstocht naar vriendinnen // EYP girlz // Woody

Vandaag doe ik de Instagram tag! Ik heb echt al eeuwenlang geen tag o.i.d. gedaan en aangezien ik de laatste een beetje een Insta-addict ben leek dit me wel leuk om te doen. Ik weet het: erg simpel, maar ik ben bezig met een aantal 'column'-achtige artikel die iets meer inhoud hebben. Dus geniet voor nu even van deze tag:)  Ik heb de vragen een beetje aangepast want sommige vragen waren gewoon niet echt leuk om te beanwoorden (welke dierenaccounts volg je? Ehm, geen één, is dat een ding?) 

1. Wat is je Instagram gebruikersnaam en waarom?
Mijn gebruikersnaam is @charlottearnoldy, omdat dat mijn naam is. Creatief hè. Eerst was het @charlili maar dat werd me een beetje te gênant. 

2. Wat is je favoriete foto?
Dat is zo moeilijk kiezen! Dit zijn vier van mijn favorieten, vooral omdat ik er ook zoveel leuke herinneringen aan heb:

Met mijn broertjes op vakantie in Zwitserland  // met Cas op werkweek Griekenland // Met Soof in ons zelfgemaakte zandkasteel in Wijk aan Zee // 24 uur Parijs met Annick, Noor en Romée 

3 Hoeveel foto's post je gemiddeld?
Ik post de laatste tijd gemiddeld twee à drie foto's per week. 

4. Welke van je foto's heeft de meeste likes? 
Deze foto, gemaakt door Naomi, heeft de meeste likes, namelijk 108. Ik vind hem zelf niet eens zo mooi, een beetje een raar lachje. Maar Hij is wel heel pretty qua belichting en scherpte-diepte. (Ik heb de witte borders er even af gehaald)


5. Welke apps gebruik je in combinatie met instagram?
Ik gebruik eigenlijk maar 'VSCOcam' om mijn foto's te bewerken. Toen ik nog aan wite boardes deed, deed ik dit met 'Squaready'.

6. Wat was je eerste Instagramfoto?
Mijn eerste Instagramfoto was deze er eentje waar ik ontzettend trots op was; mijn nieuwe zonnebril op mijn ELLE stijlbijbel. Serieus best een gave foto alleen ontzettend jammer van die lelijke zwarte rand eromheen.




7. Welke celebrities volg je?
Ik ben er net achter gekomen dat ik maar vier celebrities op Instagram volg en dat zijn  Rihanna (@badgalriri) omdat ze gewoon geweldig is, Kendall Jenner (@kendalljenner) en Kylie Jenner (@kyliejenner) omdat ze beide echt te perfect zijn en Beyoncé (@beyonce) omdat..ehm, dat heeft geen uitleg nodig denk ik. Ik volg vooral heel veel youtubers en bloggers, maar dat zijn er te veel om hier allemaal te noemen.

8. Wat is je laatste Instavideo?
Wow, dat is best lang geleden, 54 weken om precies te zijn. Het is de vriendschap van Noor en mij in één video omschreven, haaha.


9. Welk Instagramfilter gebruik je het meest?
Ik gebruik nooit de filter van instagram zelf, maar op de 'VSCOcam'-app gebruik ik de laatste tijd altijd G3. En voor de echt fanatieke insta-fans: Exposure +2, Temperature -1, Fade +1, Saturation -1.

10. Welke vier instagram accounts raad je anderen aan te volgen?
Als eerste Ella Grace Denton (@ellagracedenton)  youtuber, vriendinnetjes van Jack Harries, extreem knap en een gewelde lifestyle. Ze plaatst niet alleen hele fijne foto's, maar ze plaatst er ook nog inspirerende teksten bij die me altijd weten op te vrolijken. Dan Amanda Steele (@makeupbymandy24) is echt een heel groot (stijl)voorbeeld voor mij. Ze is nog hartstikke jong maar heeft al zo'n geweldige eigen stijl ontwikkeld. En ik ben ook altijd jaloers op hoe matching haar feed is. Ook account dat ik je aanraadt om te volgen is dat van fotograaf Cybele Malinowski (@cybism). Ik vind al haar foto's zo mooi en vrolijk, ze is wat betreft (mode)fotografie echt een voorbeeld vind ik. En als laatste Flatlays (@flatlays), de naam zegt het al: een account gevuld met de mooiste flatlays van heel insta.








Ella Grace Denton (@ellagracedenton) // Amanda Steele (@makeupbymandy24) // Cybele Malinowski (@cybism) // Flatlays (@flatlays)

11. Welke hastag gebruik je het meest?
Ik maak eigenlijk totaal geen efficiënt gebruik van hastags. Meestal zijn het hele sneue dingen, de laatste paar die ik heb gebruikt zijn: #leukewoordgrap, #zebras en #spontaan. Ik heb dus niet echt een hashtag die ik vaak gebruik.

12. Welke (grote) bedrijven volg je?
Ik volg heel veel modemerken en winkels. Een aantal hiervan zijn: Primark (@primark), & Other Stories (@andotherstories), Missguided (@missguided), Topshop (topshop), Forever 21 (@forever21), Boohoo.com (@boohooofficial) en MotelRocks.com (@motelrocks).

Dat waren alle vragen van de Instagram tag! Ga jij deze tag ook doen?

Liefs,

Charlotte


5 comments:

  1. Aaawh, wat grappig dat die ene foto die ik heb gemaakt de meeste likes heeft! (yay! Haha)
    Ik ben ook totaal géén hashtag gebruiker (behalve van een binnenpretje met vriendinnen de afgelopen tijd genaamd #fotogeniek, dus je bent echt niet de enige sneue hashtaggebruiker...

    xx

    ReplyDelete
  2. Ahh je nieuwe schoenen zijn zooo mooi! Echt mooie foto's allemaal :) MotelRocks is zo leuk!

    ReplyDelete
  3. Heel leuk om te lezen!

    XO Imke // www.pastellics.com

    ReplyDelete
  4. Leuke tag! Ik vind die foto met de meeste likes echt prachtig!

    ReplyDelete
  5. Leuk een tag over instagram! Ik ben er wat verslaafd aan hihi, blijft leuk om elke dag weer wat foto's te posten en te bekijken van andere!

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!