3 April 2015

REIZEN DOOR DE EU, ANALOOG FOTOGRAFEREN EN MEER


Long time no see. Hoe is het met je? Ook zo druk met toetsweken, koukleumen en/of plannen maken voor als je ooit vrije tijd hebt? Dat is namelijk wat ik de laatste paar weken een beetje heb gedaan. Maar: even geen gezeur over hoe slecht het weer is of over hoe veel ik wel niet moet leren of hoe vreselijk mijn nieuwe rooster is (0x eerste uur vrij!). Nee. In deze post zal ik even een paar random leuke dingen laten zien die de afgelopen tijd zijn gebeurd. Focus on the positive, toch?

 
LEUK DING NÚMERO UNO: Ik heb deze analoge camera gevonden. Toen ik mijn vader liet zien dat je voor maar 30 euries een oude Canon AE-1 op Ebay kon kopen (kwijl), vertelde hij me doodleuk dat hij ook nog wel een analoge Canon voor me had liggen; de Canon EOS 300 . Weliswaar niet zo'n beauty als de AE-1, maar prima om een beetje mee te oefenen. Ik heb dus wel mijn geld verspilt aan twee te dure rolletjes en een batterij, maar ik heb heel veel zin om ermee aan de slag te gaan.


LEUK DING NÚMERO DOS: Ik heb dit volgens mij al wel eens gezegd maar we hebben nu officieel een route gepland: ik ga interrailen! Oftewel: 10 dagen lang met de trein door Europa reizen met Noor, Tess en Birgit in de zomervakantie. We gaan naar Berlijn in Duitsland, Praag in Tsjechië, Budapest in Hongarije en Bled in Slovenië. Ik heb zoveel zin in allemaal nieuwe plekken ontdekken, lekker weer, vreemd eten, foto's maken en nog veel meer.
 

LEUK DING NÚMERO TRES: Ik heb leuke vriendinnen. Hoewel ik dat al wel een tijdje wist, moet je het nooit maar voor lief nemen toch? De laatste paar weken doen we ieder weekend wel wat leuks. Emma is nu ook terug uit UWC Noorwegen, dus dat is extra leuk. De foto op de foto (wow.) is van de verjaardag van Soof waar we in het donker en de kou besloten om naar buiten te gaan. Falende foto's al gevolg. Dit is waarschijnlijk niet echt interessant om te lezen voor de gemiddelde volger van mijn blog, maar wel voor m'n friends, dus: Alleen maar liefde voor hen (klef).


LEUK DING NÚMERO CUATRO:  met familie een dagje naar Rotterdam voor mijn oma's verjaardag. We maakten een boottocht door het Rotterdamse havengebied en we gingen daarna bij hotel New York eten. Ik vind Rotterdam zo'n mooie stad; alles is zo open en ruimtelijk, ik voel me er altijd heel fijn. Daarom trekt Amsterdam me ook nooit zo, al die smalle straatjes met hoge gebouwen geven me een beetje een claustrofobisch gevoel. Ik zit er ook over na te denken om in Rotterdam te gaan studeren, of anders Utrecht.


LEUK DING NÚMERO CINCO: Dit is echt alweer een tijdje geleden, maar ik heb er nog niet over geschreven op mijn blog. Ik had de nationale sessie van het Europian Youth Parlement in Rotterdam. 4 dagen lang gekke spellen doen, informatie op zoeken over internationale problemen en tot slot debateren. Het was echt ontzettend leuk én ontzettend vermoeiend. Helaas was ik niet door naar de internationale sessie in Izmir, Turkij. Maar een paar weken daarna kregen we mail dat we als school delegatie naar Griekenland mochten! Dus dat is nu wat ik de eerste week van het nieuwe schooljaar ga doen. Helemaal super toch?
 
LEUK DING NÚMERO SEIS: De uitvoering van de schoolmusical. Het was zo gaaf om voor zo'n grote zaal te staan in een echt theater met echte microfoons, kostooms, licht, geluid en decor. Het ging gelukkig helemaal goed en ik ben niet iets vergeten/gevallen/te laat opgekomen. Het repeteren voor de musical was wel heel intensief maar het was het helemaal waard. Ik heb nu al zin in volgend jaar:)
 
Dat waren 5 dingen die ik even kwijt wilde. Wat hebben jullie voor leuke dingen gedaan de afgelopen tijd?
 
Liefs,
 
Charlotte
 
p.s: Als je alle leuke dingen wil zien die ik de afgelopen tijd heb gedaan, check MIJN INSTA ;)
 


9 comments:

  1. Ahh wat een leuke dingen allemaal! Ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar het interrailen, ben benieuwd hoe je het gaat vinden in die steden! Fijn dat de schoolmusical zo goed ging! Die van ons is volgende week, en ik dans erin, maar zie er eigenlijk nogal tegenop aangezien ik de helft van die dansen nog niet eens kan. Of nou ja, het gaat allemaal heel slordig. Maar het wordt ook een beetje matig georganiseerd bij ons op school. Anyway, hopen dat ik 't in een weekje nog wat beter kan leren en ik uiteindelijk niet compleet afga op het podium ;). Liefs xx

    ReplyDelete
  2. Wat een leuke dingen! Interrailen lijkt me ook heel erg leuk! Ik ga naar australis en dan ongeveer 8 dagen ook met de trein naar verschillende plekken, in een anderhalve week dat ik niks gepland heb haha. Leuk dat je meegedaan hebt aan je musical! Ik doe ook theater, voorstellingen zijn zo leuk!
    xx

    ReplyDelete
  3. Wat gaaf dat je gaat rondreizen! Budapest lijkt me heel erg mooi... En super leuk een analoge camera!

    ReplyDelete
  4. Super leuk artikel! Hoe cool is je interrail-plan?!?!?!! Zo jaloers!! En dat EU-debat enzo lijkt me echt mega interessant ook! :) ik ga in onze school ook echt een schoolmusical organiseren ofzo, hoe leeeuk is dat.

    ReplyDelete
  5. Aaah wat een leuke post! Echt supergaaf dat je gaat interrailen, dat lijkt mij ook zo leuk om te doen :)

    ReplyDelete
  6. Zo veel leuke dingen die je hebt gedaan en gaat doen! Interrailen lijkt me zo gaaf. Mooie steden hebben jullie uitgezocht voor de reis, alvast heel veel plezier :)

    ReplyDelete
  7. leuke dingen allemaal! super leuk dat je gaat interrailen!

    ReplyDelete
  8. Wat leuk allemaal zeg, vooral die kaart!

    ReplyDelete
  9. Wat een leuke dingen allemaal. En oh my, interrailen lijkt mij echt zo gaaf! Ik ben trouwens al ooit in Berlijn geweest en die stad is echt heel erg mooi ( veel mooier als dat ik toen had verwacht). Alvast heel veel plezier! xx

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!