30 April 2015

VINTAGE PER KILO IN UTRECHT


Afgelopen zondag ben ik met Noor en Tess naar 'Vintage per Kilo' in Utrecht geweest. Een kledingbeurs van vintage, tweedehands en military fashion waarbij je per kilo kleding die je meeneemt betaald. Kijken jullie mee naar de foto's die ik maakte? 

 
Tess zoekt in de rekken, niks hangt op maat maar alleen op 'type' item, dus blousjes bij blousjes en truien bij truien. Het is dus best moeilijk om iets leuks te vinden dat je ook nog past.


De beurs vond plaats in een grote ruimte die normaal door de ING gebruikt wordt (vandaar de oranje muren). Het heldere licht licht en de swingende muziek die er wordt gedraaid zorgen voor een fijne en gezellige sfeer.


Noor zoekt door de vele vele kleuren, stoffen en patronen. Je moet wel geduld hebben, maar dan vind je ook echt pareltjes tussen alle 'zooi'. 

 Er waren ook heel veel hoedjes, vooral erg veel aparte. Daar moesten natuurlijk foto's van gemaakt worden;)



Oude cowboyboots, nog in best goede staat. Ik moet trouwens wel zeggen; er is meer vintage dan tweedehands. Dus het is echt kleding uit de 50's't/m de 90's, inclusief wijde petticoat-achtige rokken, shoulderpads in blouses en legerjassen inclusief Duitse vlag erop. 

Hi Tess.

Op zoek naar een oversized legeroveral? Vintage per kilo is the place to be.


Als je een leuke schoen hebt gevonden moet je natuurlijk ook nog de andere helft van het paar vinden.


Leuke tijden met Noor... 
 

Ook vintage sieraden waren en volop. Niet echt mijn ding (ik ben meer van de beetje minimalistische sieraden) maar wel heel goedkoop! Deze werden niet per kilo verkocht (want dan zou je gelijk alle sieraden meenemen en kom je nog niet aan een kilo), maar voor €1,- per stuk.

 
Deze weegschaal bepaalde hoeveel je betaalde. Over het algemeen koste alles zo'n €15,- per kilo. Om je een beetje en indicatie te geven van hoeveel een kilo kleding is; ik kocht drie blouses en twee topjes voor €11, want het woog nog niet eens een kilo.
 


Dat waren de foto's die ik heb gemaakt. Wil je nou zelf een keertje bij een beurs van Vintage per Kilo gaan? Kijk dan even op http://vintageperkilo.com/ wanneer en waar de volgende beurzen worden gehouden. Laat me ook even in een reactie op deze post weten of je graag wil zien wat ik heb gekocht.
 
Liefs,
 
Charlotte


11 comments:

  1. Jaaa ik wil heul graag zien wat je hebt gekocht! En ik wil al zolang naar iets zoals dit, maar ik mis het altijd en/of het is gewoon te ver weg. :(

    ReplyDelete
  2. Dit lijkt me echt zo'n leuk concept! x

    ReplyDelete
  3. Oehh ziet er leuk uit zeg! Lijkt me heel leuk om een keer naar toe te gaan en ik ben benieuwd naar je aankoopjes!
    X Emma

    ReplyDelete
  4. Wauw leuk! Ik hou echt van tweedehandswinkels! Ik ben benieuwd naar wat je hebt gekocht :D xxx

    ReplyDelete
  5. Leuk en bijzonder concept! Ik ben erg benieuwd naar je aankoopjes! :)

    ReplyDelete
  6. Noooooooo, dat heb ik weer gemist dat het in Utrecht was. Huilen haha. Ik ben benieuwd wat je hebt gekocht! :)

    ReplyDelete
  7. IK WILDE HIER ZO GRAAG HEEN MAARJA ZONDAG
    *HUILIE*

    Goed, ik ben natuurlijk heel blij voor jou dat jij wel bent geweest! (en er waren dit keer friggin' korte mouwen shirts die zijn er nooit en net nu ik er niet ben) (ja ik ben al vaker geweest en compleet verslaafd haha)

    Ik wil heel erg graag zien wat je gekocht hebt! En mocht je het ooit zat zijn, dan weet je me vast te vinden :)

    ReplyDelete
  8. Wat gaaf!! Ik wil ook ooit nog eens naar zoiets toe!!
    xx

    ReplyDelete
  9. Aahw wat een grappig idee dit, om per kilo te laten betalen! Daar had ik nog niet van gehoord! Vaak lukt het me niet echt om in zulke winkels iets te vinden, al kunnen er wel toffe dingen bij zitten. Leuke foto's! X

    ReplyDelete
  10. Als me dit leuk vond, moet je zeker eens naar de kilo shop in Amsterdam gaan! Hetzelfde concept, alleen dan is het er heel het jaar.

    ReplyDelete
  11. Leuk, wist niet dat dit bestond :)

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!