5 May 2015

MY DRAWINGS #15 (MY MATERIALS, INSPIRATION AND STYLE)

 
Geïnspireerd door deze post van Kim, besloot ik om weer een aantal tekeningen op mijn blog te delen. Ik vind het zelf altijd erg leuk om van anderen te zien en mijn tekeningen zijn ook wel iets waarmee ik me onderscheidt van andere blogs. Dus hier weer een aantal tekeningen met een kleine uitleg over welke materialen ik het liefst gebruik, waar ik inspiratie vandaan haal en wat mijn tekenstijl is.

 



 

 
Hoe teken/schilder ik?
De laatste tijd ben ik steeds meer aan het experimenteren met verschillende materialen, zeker omdat ik ook tekenen op school heb waarbij ik met diverse technieken en materialen in aanraking kom. Maar mijn al time favoriet is toch wel waterverf of ecoline met óf zonder zwarte fineliner. Verder gebruik ik ook soms inkt, stiften, wasco en pastelkrijt. Ik schets bijna nooit van tevoren en ik ben dus ook niet, zoals mijn tekenlerares dat noemt 'een klassieke tekenaar'. Meestal werk ik ook niet langer dan een uur aan één tekening, het zijn echt korte uitspattingen van creativiteit.
 
Waar haal ik inspiratie vandaan?
Dat is toch altijd één van de moeilijkste dingen als je wilt gaan tekenen: wat zal ik tekenen? Ik weet wel dat mijn voorkeur ligt bij mensen, en aangezien er mensen in alle soorten en maten zijn, heb ik meestal wel inspiratie. Maar soms is die inspiratie ook ver te zoeken. Meestal ga ik dan naar mijn eigen Tumblr (you're welcome to follow me) en scroll ik net zo lang tot ik wat leuks weet om te maken.
 
Wat is mijn tekenstijl?
ik heb werkelijk. geen. idee. Al kan je mijn tekeningen wel aan een aantal dingen herkennen: het zijn meestal mensen, er is meestal veel kleurgebruik en het zijn meestal een beetje cartoon-achtige figuren. Maar het verandert nog steeds constant hoe en wat ik het liefste maak; ik ben dus nog een beetje zoekende.
 
Wat vinden jullie van deze tekeningen? Welke is jullie favoriet? En tekenen jullie zelf wel eens?
 
Liefs,
 
Charlotte
 

6 comments:

  1. Oooh mooi! Je hebt echt een leuke stijl! :D xxx

    ReplyDelete
  2. Aaah wat super leuk! Wat ik zo mooi vind is dat jij de kunst van het weglaten van iets heel goed onder de knie hebt. Iets weg kunnen laten zonder dat je dat gene wat je weg laat mist.

    En de reden dat je het moeilijk vindt om je tekenstijl te beschrijven/benoemen is misschien wel omdat het echt je eigen stijl is. en dat is raar om te zeggen van je eigen werk. Want eigen stijl betekend eigenlijk dat je zegt: "dit heb ik zelf verzonnen en gecreëerd en het bestaat dus niet" terwijl de kans dat het bestaat 99% is. Maar ik vind dat je een eigen stijl hebt en ga please door met dit soort dingen want ik vind het mooi en ik zou nog veel en veel meer willen zien. <3

    ReplyDelete
  3. Ik vind het altijd erg leuk om tekeningen van andere te zien. Ik vind de man onder de cactussen erg mooi, hij is best donker maar de kleuren er om heen dan juist heel helder. Je werk is echt heel mooi!

    ReplyDelete
  4. Dit is echt mooi! De tekening van het meisje met de blauwe krijt-achtergrond vind ik heel erg spreken. Vaker doen!

    ReplyDelete
  5. Wat knap dat je dat kan! Ik zou zo graag willen tekenen/schilderen, maar het talent zit nou eenmaal niet in me..

    ReplyDelete
  6. Dit is zo mooi en inspirerend!

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!