26 June 2015

12 MUST-HAVES FOR YOUR SUMMERWARDROBE


Witte cropped top Primark (similar) // Donkerblauwe top Lucy (vintage) (similar) // Gestreept shirt Monki

Nu voor bijna iedereen de vakantie is aangebroken (ik ben over naar 6 VWO, yesss) maakt alle schoolstress plaats voor rust, vrijheid en vrienden. Je hebt eindelijk tijd om te doen wat je al het hele jaar wilde doen maar waar je nooit tijd voor had. Zo heb ik vandaag mijn boekenkast uitgezocht, hardgelopen en een smoothie gemaakt en vanavond ga ik naar Den Haag. Maar al die vrije tijd en rust is eigenlijk ook maar schijn want je gaat vast alweer bijna op vakantie en dat betekent dat de inpakstress begint . Ikzelf ga interrailen dus ik kan echt heel weinig kleding meenemen maar tegelijkertijd is er zoveel leuke kleding te koop. In deze post heb ik twaalf must-haves gekozen waarmee, volgens mij, je garderobe gelijk zomerklaar is!
Als eerste: shirtjes. Zorg dat je er van ieder model ten minste één hebt: een t-shirt, een hemdje en eentje met lange mouwen. Laagjes zijn key als je met weinig kleding toch een gevarieerde garderobe wil hebben. Ik heb voor deze post gekozen voor een cropped, geribbed wit topje, een donkerblauw hemdje met een beetje een 90's halter-look en een streepjesshirt, want ik ken niemand bij wie streepjes niet leuk staan. Makkelijke kleuren om overal mee te combineren.
 
Jeans shorts H&M // Skort Pull & Bear (similar)
Dan de onderkant van je outfit. Ik ben een enorme fan van rokjes, maar meestal ga ik als ik bijvoorbeeld door een stad ga lopen toch voor een shortje, of in het rechter geval en skort. Dit linkershortje is perfect want hij is lekker kort en distressed, maar de achterkant is wat langer zodat niet je hele kont eronderuit komt. En hij is high waisted, iets wat voor mij echt belangrijk is want dat zit lekkerder én het maakt je benen langer én het is makkelijk te combineren met mijn vele cropped tops. De oranje/rode skort heb ik gekozen omdat ik wel wat kleur in mijn zomeroutfits wil hebben. Ook staat deze erg chique en is hij dus goed om aan te doen als je een keertje uiteten gaat. Oh en als je een beetje bruin bent is een felle kleur ook echt een aanrader om je teint te versterken.
 
Playsuit H&M // Dress H&M
Iedereen heeft wel van die dagen waarop ze helemaal geen zin hebben om moeite te doen voor je outfit, maar er toch leuk uit willen zien. Dan zijn jurkjes en jumpsuits wat mij betreft de perfecte oplossing. De linker jumpsuit heb ik pas nog gekocht. Ik ben echt verliefd op de print (een soort oma-behang in felle kleuren) en het model is erg flaterend omdat de taille mooi hoog zit en het broekje een beetje wijder zit. Het rechter jurkje is lekker simpel maar heeft door de knoopjes toch net wat extra's. Hij is ook niet zo kort zodat je er gewoon comfortabel in rond kunt rennen.
 
Sweater Zara (similar) // Denim Jacket Guess (vintage) (similar)
Ook in de zomer wordt het nog wel eens koud, zeker in de avonden (en zeker in Nederland) en dan kan je wel wat extra stof gebruiken. Persoonlijk vind ik een witte trui heel mooi staan als je een beetje bruin bent en het past overal bij. En dan natuurlijk het oversized spijkerjack waarmee ik een beetje een haat-liefde relatie heb. Ik zou hem het liefst overal op aan doen maar ik vind denim op denim nou eenmaal echt niet zo mooi staan (ja ik weet dat het nu helemaal in is, maar jammer dan). Maar op alles-behalve-denim staat hij super. Ook nog leuk: het jasje over de trui, laagjes, laagjes en nog eens laagjes.
 
Sneakers Converse via America Today // Bikini Tezenis (similar) // Sandalen Primark (similar)
En dan als laatste nog twee items die op zich best handig zijn: schoenen en een bikini. Voor schoenen koos ik voor mijn all stars en chunky witte sandalen omdat ze beiden overal goed bij staan en comfortabel zijn. Een bikini zoeken is ieder jaar weer een hele opgave, zo ook nu. Deze is nog van twee jaar geleden en eigenlijk een beetje klein, al vind ik hem nog steeds erg leuk. Maar ik moet dus nog een leuke bikini gaan kopen.
 
Dit waren alweer twaalf items. Dit is natuurlijk niet alles (een lange broek, pyama en een paar slippers zouden bijvoorbeeld ook nog goed van pas kunnen komen) maar ik denk dat als je deze items in je kast hebt hangen, je al een heel eind op weg bent. Met deze twaalf items kan je al eindeloze combinaties maken voor outfits. En denk ook eens outside de box: een shirtje over een jurkje zorgt voor een heel leuk rokje en een knoopje in en lang shirt maakt weer een leuke cropped top.
Welk kledingitem is voor jullie echt een must-have deze zomer?
 
Liefs,
 
Charlotte

7 comments:

  1. AH, zo'n leuk, origineel artikel! Jumpsuits en jurkjes zijn het ultieme zomergevoel!

    ReplyDelete
  2. Superleuk artikel! En wat fijn dat je over bent naar 6 vwo! Doe je net als ik volgend jaar examen, haha. Ik ben nu ook klaar met 5 vwo, maar ga naar 5 havo en dus is alles een beetje dubbel:( Een hele fijne vakantie toegewenst! Liefs, Klaske

    ReplyDelete
  3. Superleuke post dit! Ik vind het heerlijk om te mixen en matchen met m'n outfits, basics zijn dan onmisbaar! :)
    X Emma

    ReplyDelete
  4. Wat een leuk artikel! En gefeliciteerd met dat je over bent naar 6vwo! :)

    ReplyDelete
  5. Ooo ik vind die bikini leuk! Jammer dat hij er al niet meer is

    ReplyDelete
  6. Die sandalen zijn echt heel leuk!

    ReplyDelete
  7. Ik heb alle items in m'n kast, dus ik zit goed denk ik! ;)
    Leuk artikeltje trouwens, playsuits zijn echt handig als je niet weet wat aan te doen of je geen moeite wil doen!
    Liefs, Celien

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!