13 August 2015

3 X HOTSPOTS IN BERLIN

Berlijn, Praag, Budapest en Bled: vier plaatsen die ik tijdens mijn geweldige Interrail reis heb mogen bezoeken. Ik ga geen hele diary op mijn blog schrijven (misschien later nog als jullie dat leuk vinden), maar ik zal wel over een aantal (bekende en onbekende) hotspots per stad vertellen. Dit keer de must-sees van Berlijn!




#1 DE BERLIJNSE MUUR
Goh, je meent het. Ja ik weet het; niet erg creatief deze hotspot maar ik zet hem er toch bij omdat het zo veel mooier was dan ik had verwacht, De muur is ontzettend lang en de kunst erop is zo kleurijk en inspirerend (en natuurlijk perfect om pretty instagrams bij te maken...). Dus sla de muur (East Side Gallery) zeker niet over!






bron
#2 WHITE TRASH FASTFOOD
Dit is echt een geweldig hipster restaurant met live muziek, inclusief rare namen voor gerechten () en obers met baard. Ze hebben heerlijke burgers, salades, home-made lemonade en nog veel meer aantrekkelijke maaltijden. Voor de spontane mensen onder ons; ze hebben er ook een tattooshop bij. Neem een kijkje op hun website voor meer informatie.

bron
#3 BADESCHIFF
Helaas konden wij hier niet heen want er was een R&B festival aan de gang (ook leuk maar we waren kaartloos) maar ik heb wel even door het hek kunnen gluren en het was echt een hele gave sfeer. Er is zand, gras, stijger, zwembad en natuurlijk een leuke bar; alles wat je nodig hebt voor een relaxte middag. Kijk zeker even van tevoren op hun website of er leuke live-muziek is, want dan betaal je meer. En pluspunt; het is echt om de hoek bij White Trash Fastfood dus dan kan je twee in één pakken.

Dat waren 3 hotspots in Beerlijn. Andere dingen die ik ook heb gezien en aan te raden zijn zijn: Checkpoint Charlie, het Memorial voor de Joodse slachtoffers van WOII (met al die stenen) en de Reichstag. Als hostel hadden wij PLUS Hostel Berlin (klik) wat echt heel luxe was en helemaal niet duur. Zeker een aanrader, ook door de gezellige bar om 's avonds nog wat te drinken. Zijn jullie wel eens in Berlijn geweest? Next up: de hotspots van Praag.

Liefs,

Charlotte



10 comments:

  1. Oooh zalige top drie! Die boot lijkt me ontzettend gaaf om eens te doen, gaat zeker de wishlist op!

    ReplyDelete
  2. Wat een leuke top 3! Ik ben nog nooit in Berlijn geweest, misschien ga ik daar volgend jaar nog wel een keer naar toe! XO

    ReplyDelete
  3. Ben zooo jaloers op jullie interrail! (En ik ben echt benieuwd naar een diary eigelijk?) Klinken leuke hotspots, ben er nog nooit geweest dus gebruik ik voor de eerstvolgende keer :) Moest lachen om 'voor de spontane mensen onder ons' hahaha, jij toevallig niet? ;)

    ReplyDelete
  4. Ahh leuk! Ik wil Berlijn heel graag eens zien, staat bovenaan mijn lijstje.

    ReplyDelete
  5. Dat laatste ziet er wel echt gaaf uit!

    ReplyDelete
  6. Festivals zijn altijd leuk, maar zo te zien heb je genoeg moois gezien! :) x

    ReplyDelete
  7. Interrailen lijkt me zo gaaf. Wat een geweldige foto's! En haha dat bord met 'Sorry we are open' . :) Liefs, Rowan

    ReplyDelete
  8. Leuk! Ik ben wel eens een dagje in Berlijn geweest, maar ik zou graag weer eens gaan. Badeschiff ziet er echt gaaf uit zeg!

    ReplyDelete
  9. Wat leuke tips heb je voor Berlijn! Het restaurant ziet er echt leuk uit!

    ReplyDelete
  10. Super leuk om je blog weer terug te vinden! Ik las je blog vroeger altijd, ben een tijd gestopt maar een tijdje terug weer begonnen, dus vandaar dat ik nu pas weer je blog zie!
    Berlijn is echt geweldig, ik was er afgelopen jaar met school, wil er echt nog een keertje heen

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!