20 August 2015

3X HOTSPOTS IN PRAGUE

 
Berlijn, Praag, Budapest en Bled: vier plaatsen die ik tijdens mijn geweldige Interrail reis heb mogen bezoeken. Ik ga geen hele diary op mijn blog schrijven (maar als je dit wil: laat het me weten!), maar ik zal wel over een aantal (bekende en onbekende) hotspots per stad vertellen. Dit keer de must-sees van Praag!

#1 MISTRAL CAFÉ
Nummer één dat je moet weten over Oost-Europa is dat alles zo extreem goedkoop is! In Praag hebben we zoveel heerlijke dingen gegeten voor heel weinig. Mijn favoriet was toch wel echt Mistral Café in het oude deel van Praag. Ze hadden ontzettend lekkere dingen voor weinig en er hing een hele fijne sfeer. Ik at er een heerlijek salade met homemade lemonade erbij. Achteraf dronken we er ook nog een heerlijk kopje thee. Zeker een aanrader als je net terug komt van de must-see van de stad: de Praagse Burcht.

#2 PAUL
Ja, nog meer eten. Maar wel echt zo ongelooflijk leuk en goedkoop weer, waardoor ik misschien iets te veel heb gekocht... Hier hebben we een soort van brunch gehad voor ons shopdagje. Ik at een chocoladebroodje, een croissantje en fruit in een cute beker en ik dronk zo'n drie koppen thee uit een potje (niets maakt mij enthousiaster dan thee uit een pot, zo'n ouderwetse weet je wel?). En voordeel: Paul zit gewoon in de grote winkelstraat van Praag!


#3 NATIONAL GALLERY
Yeeeeh, kunst! Haha, ik wilde heel graag naar een galerij (En néé, niet alleen voor de artsy polaroids) en de national gallery van praag is én gratis voor onder 18 én heeft een hele grote collectie (denk 5 vloeren) met voornamelijk moderne kunst. We waren redelijk laat dus er waren weinig mensen en we moesten best wel haasten. Heel gaaf museum om heen te gaan, enige minpuntje is dat er echt alleen maar chagrijnige bejaarden werken who are watching your every move. Maar buiten dat zeker een aanrader!
 
Dat waren mijn 3 hotspots. Praag is echt een prachtige stad en ik wil er zeker nog eens terug komen om het wat verder te verkennen. Andere plekken die ook zeker de moeite waard zijn om te bezoeken in Praag zijn o.a. de Praagse Burcht, de Karelsbrug en de Dancing Tower. Als hostel hadden wij Youth Hostel Sokolska, wat dus ook op de Sokolska street zit en niet de Sokolovska street. (Ja dat deden wij dus fout...) Een prima hostel, alleen was bij ons de lift stuk en zaten we op verdieping 5. Maar verder lekker betaalbaar én met wifi. Wat wil je nog meer?
 
Liefs,
 
Charlotte
 
p.s: hierna alweer de laatste 'hotspots' post van mijn Interrail avontuur, namelijk van Budapest!
 
 



4 comments:

  1. Leuk! Ik vond Praag een hele toffe stad, veel hipper dan ik dacht haha.

    ReplyDelete
  2. oh ik ben zo jaloers!
    interrailen is echt iets wat ik super graag zou willen doen en van mij mag je echt wel een compleet diary plaatsen hoor !
    xx ish

    ReplyDelete
  3. Ik ga dit even opslaan, want ik wil echt nog een keertje naar Praag!

    ReplyDelete
  4. Vraagje! Ik zit te twijfelen tussen Praag en Boedapest. Welke stad is het hipper op gebied van kledingwinkels, vintage, koffietentjes, eettentjes en sfeer?

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!