9 September 2015

CLOWNS, NONNEN, HIPPIES EN GOTHICS




HALLO EN WELKOM IN HET CIRCUS! VERWELKOM DE EERSTE ACT; CLOWN CHARLOTTE! Dat was een beetje de look en vibe waar ik voor ging met mijn kleding vorige week donderdag. Terwijl ik op school de hele dag rond huppelde in mijn o zo vrolijke outfit liepen mijn vriendinnen als gothics, nonnen, hippies, superhelden, duiveltjes, cheerleaders, oliesjeiken en tirolermeisjes rond. Voor degene die denken 'wut?' en 'waarom?' is het antwoord: DE EXAMENFOTO!

Stelletje spasten op een hoop

Ik weet nog heel goed dat ik als kleine brugger mooi aangekleed door de school liep op de schoolfotodag en dat ik toen al die 'grote' vijfde- en zesde-klassers verkleed zag. Dat vond ik toen al zo leuk! En nu, vijf hele jaren later, ben ik eindelijk zelf zo'n verklede halvegare. Heerlijk. Ik besloot als clown te gaan (ontzettend toepasselijk want ik ben z├│ grappig (...dat was sarcasme (...of toch niet ;)))). In de verkleedkist op zolder vond ik het perfecte shirtje en toen had mijn outfit al bijna niks meer nodig. Een fel gekleurd rokje, mijn blauwe docs, haar in twee knotjes en tadaaa: clown Charlotte. 

Ik vind het zo'n leuk gebruik bij ons op school en vraag me af of dit op andere scholen ook wordt gedaan? Bij ons in de omgeving wel, want daar kijkt iedereen het natuurlijk van elkaar af. Maar laat me even weten of het bij jullie op school ook een gewoonte is want ik ben benieuwd! Het geeft gewoon zo'n vrolijk effect en je kan natuurlijk zoveel leuke foto's maken. En dat is eigenlijk gelijk waarom de schoolfotograaf een beetje nutteloos is: iedereen heeft nu al enorm veel leuke foto's. Dus tegen de tijd dat de schoolfoto's eindelijk arriveren, zullen ze denk ik wel tegenvallen. Dat is het nadeel van mobieltjes. Hier zijn nog een aantal foto's van de leuke dag:

Met het hele klasje, iedereen zag er geweldig uit!


awkward groot hoof voor de selfiemaker, snapchat kwaliteit
Nog even snel deze prachtige outfitfoto's gemaakt in Kiki's tuin. Voor de geïnteresseerde:
Shirt Unknown // Skort Bershka // Boots Dr. Martens // Bows Unknown 

Met heksje Romy en gothic Kiki

Met Cheerleader Tess! 

Dat waren nog maar een paar van mijn foto's, want ik heb er nog veel meer gemaakt. Ik hoop dat jullie het leuk  vonden om te zien. Laat me even weten of jullie school ook verkleed gaat bij de schoolfoto!

Liefs,

Charlotte






8 comments:

  1. Hahahaa wat grappig zeg! Je ziet er zo leuk uit! ;) Bij ons doen ze dat niet echt, maar meestal is het wel zo dat de examenkandidaten een dresscode ofzo hebben en iets leuks gaan doen. :)
    X Emma

    ReplyDelete
  2. Bij ons verkleden ze zich ook, niet altijd heel erg extreem, maar het wordt meestal wel gedaan. Ook wordt er bij ons door de school heen geskeelerd en met waterballonnen en pistolen worden alle 1e, 2e, en 3e klassers nat gemaakt. Verder is er ook vaak een stunt, zo is de school al eens behangen met toiletpapier ;')

    ReplyDelete
  3. Wauw, echt superleuk dit!!! Je ziet er ook echt vet leuk uit! Vroeger hield ik heel erg van verkleden, waarom doen ze dit bij ons niet? Laat ik een traditie starten... ;)

    ReplyDelete
  4. wat een onwijs leuke en vrolijke foto's! :)

    ReplyDelete
  5. Wat een super leuke foto'! Helaas doen we dit niet bij mij op school, maar ik vind het wel een heel erg leuk idee!

    ReplyDelete
  6. Haha wat een super leuk idee! Wij deden dat nooit op school haha.
    Je hebt jezelf wel echt heel leuk verkleed haha, lekker vrolijk allemaal (:

    ReplyDelete
  7. Ahhh wat een geweldig idee zeg! Deden ze dat maar bij ons op school!! Misschien moet ik het maar gaan voorstellen als ik in m'n examenjaar zit (pas over twee jaar, maar goed..) Echt onwijs leuke foto's, word er helemaal happy van ;)

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!