21 October 2015

3X SIMPLE HAIRSTYLES FOR SHORT HAIR



Over kort haar wordt vaak gezegd dat je er weinig mee kunt. Om het tegendeel te bewijzen laat ik in deze post drie manieren zien om je korte haar te dragen. Kijken jullie mee?


Als eerste even de producten die ik voor deze haarstijlen heb gebruikt. Hartstikke simpel eigenlijk: een elastiekje en schuifspeldjes. Schuifspeldjes zijn je best vriend als je kort haar hebt omdat je heel vaak niet alle plukken in een elastiekje krijgt omdat ze zo kort zijn. Dat kan je ze met een schuifspeldje toch krijgen waar je ze hebben wil. Van tevoren heb ik een beetje haarolie in mijn haar gedaan en een leave-in conditioner spray gebruikt. Ik kam of borstel mijn haar niet door want dan wordt het één grote pluisbol. Dit is trouwens geen gesponsord artikel voor Dove. Het is gewoon puur toeval dat de twee producten die ik op het moment gebruik van hetzelfde merk zijn. :)


#1 TOPKNOT
De topknot, oftewel een klein knotje boven op je hoofd en de rest van je haar los, droeg ik ook al heel vaak met langer haar. Met kort haar is het echter iets meer een uitdaging. Als je de voorste plukken namelijk naar achter pakt om een knotje te maken, kan de rest van je (krullende) haar er heel raar wijd uit aan zien. Een tent-effect is natuurlijk niet wat we willen. daarom is mijn tip hiervoor om de plukken die heel wijd vallen met een schuifspeldje naar achter plaatsen. Het knotje maak ik trouwens ook op een 'aparte manier': ik pak de plukken haar dat ik wil hebben bij elkaar en dan draai ik ze in tot een soort donut knot. Vervolgens doe ik het elastiekje eromheen. Bij deze haarstijl vind ik dat het erbij hoort dat het een beetje slordig oogt. Een paar uitstekende haren uit je knotje is dus helemaal geen probleem!

#2 LITTLE PONYTAIL
Het kleine staartje. Ik ben ontzettend blij dat ik weer een staartje kan dragen. Eerst was mijn haar daar echt te kort voor maar na twee weken kon het alweer. Wel alleen laag in de nek. Het voordeel van je haar in een staart met kort haar is dat het een soort schattig klein bolletje wordt. Een soort halve knot eigenlijk. Een paar losse plukken en een beetje scheve scheiding voor je oren maken het geheel wat nonchalanter.

#3 CLASSIC BUT NONCHA
Als laatste mijn favoriet van de drie. Geen elastiekje nodig voor deze! Als eerste maak een scheiding in het midden van je haar. Vervolgens pak je de voorste plukken (laat er een paar los hangen voor je oren) en draai deze één keer rond. Dan maak je ze achter je oren vast met een aantal schuifspeldjes. Hierbij vind ik de losse plukken heel leuk omdat ze zo lekker kort zijn. Als je lang haar hebt en niet echt laagjes (zoals ik eerst had) zien losse plukken er altijd zo geforceerd uit; nu niet meer! Bij deze look lijkt het recht van voren ook een beetje alsof je twee knotjes hebt wat er ook heel schattig uit ziet.

Ik hoop dat dit artikel jullie een beetje inspiratie heeft gegeven! Als je ook kort haar hebt: hoe draag jij het het liefst? En zo niet: zou je het overwegen?

Liefs,

Charlotte

11 comments:

  1. Ah hartstikke handig! Ik heb ongeveer mijn haar net zo kort laten knippen als jou, zit nu ook op zo'n lengte dat ik nét aan een klein staartje in kan!

    Liefs! Evelien

    ReplyDelete
  2. Jij hebt zulk mooi haar!! Fijn deze haarstijltjes ja

    ReplyDelete
  3. ah wauw wat een leuke haarstijlen! ik vind de 3e het leukst! Liefs, Klaske

    ReplyDelete
  4. Zo leuk allemaal! Het staat je ook allemaal geweldig!

    ReplyDelete
  5. Het staat je allemaal super goed!

    ReplyDelete
  6. het staat je allemaal zo leuk! mijn haar is nogal stijl en dan vind ik het er allemaal net iets minder leuk uit zien!

    ReplyDelete
  7. Leuk gedaan zo en leuk die foto's erbij! :)

    ReplyDelete
  8. Kort haar staat je echt goed! The little ponytail vind ik toch wel het mooiste, maar het zijn allemaal mooie kapsels !
    x
    bisouspriscilla

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!