1 October 2015

NEW HAIR: SHORTER AND BLONDER


Ik was mijn haar al een hele tijd zat. Eerst wilde ik het lila hebben maar dat vond ik uiteindelijk toch een beetje  te zonde van mijn haat (dan zou ik het namelijk eerst moeten bleken). Dus toen besloot ik dat ik het net iets boven mijn schouders wilde en blodere highlights. Uiteindelijk werd het toch ietsjes korter... 

Mijn kapster kamde eerst mijn hele haar uit en toen pakte ze er een meetlint bij: 'Je kan het doneren!' zei ze vrolijk. Ik was nogal verbaasd: mijn haar was toch helemaal niet zo heel lang? Maar dat lijkt maar zo want ik heb van mezelf best veel (pijpe)kullen dus als je die uitkamt is het gelijk een stuk langer. Als ik er 25 cm in plaats van de geplande 20 cm afhaalde kon ik mijn haar doneren aan stichting Haarwensen. Dit zou betekenen dat er een ziek kindje blij gemaakt kon worden met een pruik van echt haar. Na een kort moment van twijfel besloot ik het gewoon te doen: het is maar haar toch? En het groeit gewoon weer terug.

Ik ben best blij met mijn haar, al vind ik het ook wel een beetje tuttig (het lijkt net of ik het helemaal heb lopen föhnen om een soort Marylin Monroe kapsel te krijgen. Maar nee: mijn haar krult nu eenmaal zo heftig). Ik kan er niet veel meer mee, maar ik vind het juist wel een uitdaging om nieuwe kapsels te bedenken. Als jullie het leuk vinden kan ik wel een post/video maken met kapsels voor kort haar? Ik ben heel blij met de highlights. Ze zijn niet te opvallend maar toch geven ze mijn haar net at meer 'dimensie'. 

De reactiesvan vrienden, familie en school waren voornamleijk positief ('Dat je dat durft?' 'Dat zou me echt niet staan' 'Staat je heel leuk!'), maar dat komt waarschijnlijk ook doordat mensen die het niks vinden niets zeggen hahaa. Wat vinden jullie van mijn haar? En zouden jullie zelf overwegen je haar af te knippen (eventueel voor een goed doel?)

Liefs,

Charlotte

p.s: vragen voor mijn Q&A? Laat ze achter in een reactie! 

19 comments:

  1. Ik vind het je serieus ontzettend leuk en vlot staan!
    Ik heb zelf haar tot iets boven mijn kont. Ik denk er al een poosje aan het af te knippen, maar ik heb echt geen krullen, dus dan valt het zo sluik. Misschien volgend jaar.

    ReplyDelete
  2. Ik vind het je echt ontzettend leuk staan, heel classy! En echt heel gaaf dat je het hebt gedoneerd.

    ReplyDelete
  3. Wauw, het staat je echt ontzettend tof!

    ReplyDelete
  4. ik vind het je echt super leuk staan! heerlijk vrolijk kapseltje en ontzettend mooi dat je je haar hebt gedoneerd natuurlijk
    xx ish

    ReplyDelete
  5. Wat goed dat je besloten hebt om je haar te doneren. Je nieuwe kapsel staat je supermooi en vrolijk!

    ReplyDelete
  6. Ah dit staat je zo leuk Char, super cute!

    ReplyDelete
  7. ah je haar is echt heel leuk! <3

    ReplyDelete
  8. Wat gaaf! Staat je heel mooi hoor liefs.

    ReplyDelete
  9. Ohh wat staat je dit leuk zeg! Je doet me heel erg aan iemand denken maar ik weet niet wie.. haha. En inderdaad, voor dat je het weet is het weer aangegroeid (ik heb ervaring) ;)
    X Emma

    ReplyDelete
  10. Wat gaaf dat je je haar gedoneerd hebt, ik vind het nieuwe kapsel je goed staan!

    ReplyDelete
  11. Wat staat het korte haar je leuk! en wat goed dat je je haar hebt gedoneerd!

    ReplyDelete
  12. echt super gaaf! Het staat je echt heel erg mooi

    ReplyDelete
  13. You look awesome! xo

    www.eatlovemerry.com

    ReplyDelete
  14. WOW! Staat je heel goed <3

    XxX
    www.wendyvansoest.com

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!