14 October 2015

OTHER PEOPLE'S OUTFITS #6: SOPHIE


Ik zie vaak mensen die heel leuk gekleed zijn maar die helaas geen podium hebben om hun stijl te delen. Daarom ben ik de rubriek Other People's Outfits begonnen op mijn blog! In deze rubriek fotografeer en interview ik vriendinnen over hun stijl en ideeën over mode. Dit keer Sophie.



Top Zara // Jeans River Island // Shoes Episode Amsterdam // Necklace Asos // Ring Buddha to Buddha // Bracelets Vintage 

Sophie (17) ken ik al mijn hele middelbare schooltijd. Als deel van de Wazquad (onze sneue benaming voor ons vriendinnengroepje) heb ik heel veel leuke middagen en avonden met Soof doorgebracht en ik hoop dat er nog velen gaan volgen. Sowieso ga ik dit jaar ook met Soof op examenreis (wat ze by the way heel goed geregeld heeft), dus dat wordt ook helemaal super. Sophie heeft een hele leuke en eigen stijl, waar ik soms best jaloers op ben. Daarbij is ze ook nog eens erg fotogeniek  met haar blonde krullen en blauwe ogen (wauw, het regent complimentjes). Ze leek me daarom een geschikte kandidaat voor deze rubriek op mijn blog.

Hoe zou jij je kledingstijl omschrijven?
Ik heb best een eigen stijl maar het is toch moeilijk om dat zo in kernwoorden uit te drukken. Toch ga ik een poging wagen. Naar school draag ik meestal chique gemixt met sportief. Een lange jas met gympen eronder of een basic t-shirtje met een grote ketting bijvoorbeeld. Ik draag naar school meestal redelijk simpele kleding met één item dat eruit springt. Als ik uit eten ga hou ik ervan om een stuk chiquer gekleed te gaan en wat meer uit te pakken: dus een rokje of jurkje en hakken. Vroeger droeg ik ook vaak hakken naar school maar de laatste tijd heb ik die vervangen door laarsjes of schoenen met plateauzolen. 

Wat zijn je favoriete shopadresjes?
Mijn favoriete 'fysieke' winkel is de Zara. Ze hebben namelijk betaalbare versies van kleding van dure en mooie merken. Ze zijn heel erg on trend en hebben ook wel veel chiquere items die ik leuk vind. Online shop ik vaak bij ASOS omdat ze een breed assortiment hebben en leuke merken verkopen. Laatst ontdekte ik de australische webshop Tiger Mist. daar hebben ze heel veel leuke jurkjes. Ze zijn wat aan de sexy kant, maar niet té. Basics koop ik grotendeels bij de H&M.

Wat is je grootste miskoop?
Ooeeeh, ik heb er best een hoop gehad. Ik had vroeger sowieso een heel andere stijl. Dus veel items van toen zie ik nu als miskopen terwijl ik er toen heel blij mee was. Een meer recente miskoop is een zwart met wit gestreepte rok. Ik had hem niet gepast want in de winkel zag hij er heel mooi uit. Eigenlijk was hij gewoon heel lelijk, ik snap ook echt niet waarom ik hem in eerst instantie heb gekocht.

Wat is je favoriete item in je kledingkast?
Goede vraag weer... Het shirtje dat ik in deze outfit draag is wel één van mij huidige favorieten. Het is namelijk gewoon een t-shirt model maar de suède stof en de donkerblauwe kleur maken het toch een stuk bijzonderder. Een andere van mijn favorieten heb ik eigenlijk bijna nooit aan: een bruine bontjas met korte mouwen. Hij is heel breed en opvallend, dus niet echt iets wat je elke dag aandoet. Die komt ook echt alleen bij speciale gelegenheden als chique uiteten gaan tevoorschijn. 

Waar haal jij je inspiratie voor je outfits vandaan?
Overal wel een beetje. Ik vind het vooral belangrijk dat kleuren mooi staan bij elkaar. Dat is dus ook één van de eerste dingen waar ik naar kijk als ik de kleding van iemand anders bekijk. Het is leuk als je ineens ziet dat twee kleuren heel mooi samengaan waar je zelf nooit aan gedacht had. Dat geeft je weer veel meer opties voor outfits met je eigen garderobe. Ik kijk eigenlijk nooit hele outfits af van mensen. Ik vind het zelf namelijk veel te leuk om mijn look samen te stellen. Het gaat allemaal om het op een nieuwe manier combineren van items die je al hebt. 

 Heb je nog een 'fashiontip' die iedereen zou moeten weten?
Ik zou zeggen: investeer in jassen. Simpele outfits kunnen worden afgemaakt met een bijzondere jas. Dat bijzondere kan hem zitten in de kleur, vorm of stof. En daarbij moeten ze natuurlijk jou blog lezen voor inspiratie (bedankt voor de promo op mijn eigen blog Soof).

Dat was alweer het interview met Sophie! Ik vind deze rubriek altijd heel leuk om te doen omdat ik mijn fotografie skills kan verbeteren, tijd kan doorbrengen met leuke mensen én verschillende stijlen een podium kan geven. Wat vinden jullie van Sophie's outfit?

Liefs,

Charlotte


p.s: vragen voor mijn Q&A zijn nog steeds welkom, laat ze achter in een reactie!

8 comments:

  1. Wat een leuk idee!
    En Sophie, je bent echt een prachtig meisje!

    ReplyDelete
  2. Ze heeft echt bizar mooi haar :) Liefs

    ReplyDelete
  3. Oh wat is ze mooi zeg! Supertoffe outfit ook<3

    ReplyDelete
  4. Heerlijk deze rubriek, ik vind het altijd zo leuk om de stijl van verschillende mensen te zien :)

    ReplyDelete
  5. Wat een leuke rubriek! Ze ziet er prachtig uit, en wouw, haar haar is ook schitterend! x

    ReplyDelete
  6. Heel leuk dit! Ik ben helemaal fan van haar top, wil ik!

    ReplyDelete
  7. Wat een toffe outfit, en erg mooie accessoires! Leuk interview ook weer. En ik heb een vraagje voor je Q&A: als je naar een ander land moest verhuizen, waar zou je heen gaan? En welke taal zou je nog willen leren? X

    ReplyDelete

Bedankt voor je reactie, ik ben er superblij mee!